tisdag 7 december 2010

Long time...

Ja det är lite dåligt med uppdateringar nu, men jag är ju så jäkla trött nuförtiden så man orkar ju inte hitta på nåt kul att skriva... Händer inte så mycket här.. Man jobbar så gott det går och står i och har sig.. Sen blir det powernap på soffan när man kommer hem..
Förra helgen var vi nere hos Mats och Karin och hälsade på och gick på marknad i gamla Linköping. Det var riktigt mysigt!! Köpte lite glögg och honung och Per köpte lite godis. Trodde jag skulle hitta lite julklappar, men det lyckades jag inte med.. Blir väl att ta en raid in på Åhléns dan innan julafton för att akuthandla, haha! Nä så illa ska det väl inte va, ska försöka va ute i liiite god tid i år i vart fall...

I fredags var jag hos sjukgymnast eftersom jag har problem med foglossning så jag fick köpt en sketasnyggt bälte som man drar åt runt bäckenet.. Åhhhh så skönt det var!! Nu kan man ju nästan gå ordentligt! ;) Helgen var lugn för min del, Per var ute på Järva Krog med sitt nya team på nåt startupp-läger inför nästkommande säsong så jag hade lägenheten helt för mig själv.. Tog det bara lugnt och sen på lördagkvällen kom en kompis över och vi satt o drack glögg o snacka skit. Blev inte så sent, hon åkte hem vid elva nånting. Natten till igår sov jag helt förfärligt illa så det blev en powernap på soffan när jag kom hem o sen piggnade jag till o så kollade vi på The other guys med Will Ferrell! Helt otroligt rolig!! Natten till idag sov jag väl lite bättre, men jag vaknade några gånger i vart fall och sen var jag skittäppt i näsan så jag har känt mig som ett vrak hela dagen, men tydligen såg jag väldigt pigg och fräsch ut enligt en av rådmännen. Kul att höra i vart fall! =)

Nu är det dags för tvätt. Blä, boooring, men det måste väl göras.. Får gå ner o slänga in s****en så kan man slappa sen..

Är för övrigt vääääldigt avis på mina föräldrar som befinner sig i Rom just nu på lite semester...!

4 kommentarer:

Eriqa sa...

Inte många veckor kvar nu :) Vad skönt att bältet hjälpte mot foglossningen. Själv var jag och gjorde ett glukosbelastningstest idag, fy fan vad äckligt det var att dricka 75g socker upplöst i 3 dl vatten. Hur länge till ska du jobba förresten?

/Eriqa

Eva sa...

Ja det märks direkt när man sätter på sig det! =) En bra investering!!

Vad är det för belastningstest du ska göra? Låter skitäckligt med 75g socker i 3dl vatten..

Jag jobbar min sista dag den 7 januari, sen är det semester fram till den kommer.. Får man ju bara hålla tummarna att den inte kommer för tidigt! =)
//E

Anonym sa...

Belastningstestet var för att kolla om jag hade tendens till graviditetsdiabetes, men det hade jag inte, det var helt normalt.

Jag tycker det ska bli skönt med jullov nu den 21 och sen planerar jag att jobba januari ut.

Har ni förresten gått på någon profylaxkurs?

/Eriqa

Eva sa...

Aha ok, ja det har jag sluppit men däremot har jag ju tagit sjuttielva blodprov för min sköldkörtel, men nu blir det inge mer prov som tur är. Skulle lägga av med medicinen när bebisen kommer ut och sen ska jag ta ett nytt test efter 2 månader.

Vi har inte gått nån profylaxkurs, kollade lite på några men det var ju så jävla dyrt så jag sket i det. Kanske kan va bra, men jag har en förhoppning om att det ska hjälpa med TENS och lustgas.. =)