måndag 13 december 2010

Lucia

Idag var det lucia, märkte inte av det direkt nånting imorse mer än att det var en hel del julmusik på radion. Har vart ganska lugnt på jobbet, eller, det har funnits att göra men jag har väl kanske inte ork och energi att ligga på topp nu direkt..

Hade svårt att sova inatt oxå, som vanligt nu för tiden.. Har insett nu att enda sättet jag kan ligga på för att lillkrabaten ska hålla sig lugn är på vänster sida.. På ryggen är det rätt obekvämt att sova, på mage går ju inte av naturliga skäl och ligger jag på höger sida så buffar och stökar den som f*n så det är bara vänstersidan kvar som gäller.. Ibland vill man ju kanske vända sig, men nä då.. Går icke!! Försöker säga åt den att ligga still, men den lyssnar inte, bävar inte gott inför framtiden ;)


Hade lite luciafirande på jobbet idag, fick se luciatåg på eftermiddagen och så blev vi bjudna på riktigt goda och saftiga lussebullar och pepparkakor. Per hade visst fått glögg på jobbet den lilla
lyxpellen, men vi har glögg hemma så vi får väl värma på lite sen så jag oxå får lite.. Nån rättvisa ska det väl ändå va! ;)
Imorgon är jag ledig, då är det träff på MVC där vi ska lära oss att bli föräldrar! ;)

Inga kommentarer: