lördag 11 december 2010

Inte min vecka...

Nä det här har verkligen inte vart min vecka...! Började med att jag kände mig lite seg i tisdags och lite täppt i näsan, men inte direkt jätteallvarligt.. Tog det ganska lugnt på kvällen, var en del att tvätta men vi hjälptes åt så det gick rätt bra ändå. Kom väl isäng kanske inte jättetidigt, elva nånting kanske.. Sen hade jag liiite svårt att sova, tror jag somnade vid två-halvtre därnånstans och vaknade till vid tjuge i sex med världens huvudvärk och kunde inte somna om.. Låg och "diskuterade" med mig själv om jag skulle masa mig iväg till jobbet, men när det väl var dags att gå upp så bestämde jag mig för att va hemma och sova ut istället.. Somnade om efter att Per gått till jobbet och vaknade vid tolv nånting.. Sen slappade jag bara hela dagen och kände mig fortfarande inte bra på kvällen så jag bestämde mig för att vara hemma i torsdags oxå vilket nog var bra för då började förkylningens sätta igång på allvar.. Det var kanske inte roligaste dagarna att va hemma sjuk heller då Per stack iväg på nån trance/technokryssning från torsdag-fredag men det fick gå det med. Gick ner en snabbis till Ica på kvällen då jag var tvungen att ha lite mat och även skicka iväg vårt trasiga modem till Bredbandsbolaget som pajade för några veckor sen.. Var helt slut när jag kom hem och då har jag vart borta max en kvart typ.. Slappade sen hela kvällen och igår med. Per kom hem strax efter sju-tiden och då blev det bara slappa och vi spelade lite Lost Planet 2 som han fick av min bror i födelsedagspresent. Per tyckte det var skitkul, jag fattade inte så mycket hur man skulle göra så jag gav upp efter ett tag.. ;) fick även en fin present av Per, jag hade tvingat honom att köpa present till sin gravida sambo eftersom han skulle överge mig sådär mitt i veckan. Nu var jag ju även förkyld så då är det ju ännu viktigare med en present, så han hade köpt en jättefin och skön hoodjacka (eller vad det heter) till mig som jag kan gosa in mig i. Riktigt skön och fin så den har jag gått omkring med idag! =)

Idag har vi fixat massa grejer till Per. Först åkte vi ut till Skidsport i Bromma då han skulle byta ut sina skidor som han köpte förra året. Det märktes att folk ska ut och åka skidor då det var fullt utanför på bilparkeringen och det var världens kö inne i butiken, både de som skulle betala för sina skidor och de som hade lämnat in dem för service och sen även världens kö för att få prova ut skidorna.. Efter att ha stått där nån timme och köat åkte vi till Cykloteket då Per skulle hämta sin nya trainer.. Det trodde jag skulle gå fort, men sen kom han på att han skulle meka ihop den där och när vi ändå var där kunde man ju ändå passa på att prova ut cykelkläder till nästa år.. Ja, så efter säkert i alla fall tre timmar åkte vi därifrån, då höll jag på att hungra ihjäl så vi stannade till vid Fridhemsplan och åt på nån italiensk restaurang så nu e man helt proppmätt!!! Först fick vi lite sallad och bröd och sen tog jag mozzarellaost med tomat till förrätt och pizza till huvudrätt som jag knappt orkade äta upp, så nu ligger jag här och jäser på soffan ;)
Per är duktig och trampar på sin nya trainer. Den är faktiskt så "användarvänlig" att till och med jag kan tänka mig att cykla på den lite för skojs skull, typ en sådär 20min bara för att få röra på sig nånting.. Köpte ett sadelöverdrag på Cykloteket då jag tror att Pers sadel är lite i hårdaste laget för mig nu när man är lite mör i bäckenet oxå så är det kanske inte så bra med massa hård belastning, vi får väl göra ett försök imorgon eller på måndag.. Får se hur jag känner mig, har åkt på nån jävla hosta oxå!!! BLÄ!!

Inga kommentarer: