måndag 27 december 2010

Rea och ny dammsugare..

Ja igår gjorde vi ett nytt försök att försöka få tag på dammsugaren vi tittade på i lördags, och det var väl lättare sagt än gjort.. Vi började med att åka ut till Nacka Forum och kolla lite rea och även kolla in deras MediaMarkt om den kanske kunde finnas där, men det gjorde den icke! Däremot fyndade vi lite på Kicks och Lindex på rean. På Kicks fyndade vi till oss själva bla och på Lindex hittade vi en liten present till Oscar! Han blev så glad så! ;)
När vi gett upp hoppet om att hitta den på MediaMarkt åkte vi till Sickla och kollade igenom OnOff, Elgiganten och Siba, och där fanns den, men för typ en tusenlapp mer så efter mycket om och men åkte vi till NetonNet i Fittja där den, tro på f*n, fanns!! Yihooo!!! Sen blev det en snabbtur in på Ica och handla lite mat eftersom kylen var ganska så tom innan vi skulle in till stan för att äta lite middag.
Vi åt på en jättemysig libanesisk restaurang som heter Underbar och ligger på Drottninggatan och det var verkligen kanongott!! Och man var ju helt proppmätt när vi gick därifrån.

När vi sen kom hem var det dags att testa underverket, det blev en Electrolux Z8870 med motoriserat munstycke, sånna där fina borstar som snurrar så man kan dammsuga exempelvis mattorna ordentligt. Jag var ju såklart tvungen att testa hitechmaskinen med avochpåknapp i handtaget där man även kunde göra massa andra inställningar på handtaget, och jag kan ju säga som såhär att det rasslade till rätt bra när man körde med den över mattan.. Det var väl kanske inte jättenyligen vi dammsög, men inte så länge sen, så det visar ju bara vilket skräp den gamla dammsugaren var.. Fast visserligen har vi ju haft sen vi flyttade ihop år 2000 så den har ju några år på nacken, så kanske inte så konstigt..
Så här ser i vart fall underverket ut, kanske man kan tycka att det är lite kul att dammsuga nu.. ;)


Idag blev det en tur Liljeholmen och Skärholmen för Per skulle kolla på ett par finbyxor, men hittade inga.. Han kollade runt och jag höll på att smälla av för jag hade så ont i ryggen så när vi kom hem la jag mig på soffan och Per var så gullig och fixade i ordning mat till mig och serverade mig här på soffan och nu har jag lånat Pers cefar så jag kör lite tens-avslappning på korsryggen. Så jäkla skönt!!! Nu är det bara 5,5 dag kvar att jobba!! Ska bli så skönt!!! :)

Inga kommentarer: