onsdag 2 december 2009

Sjuk!

Blä!!! Ja för första gången på ett bra tag har jag blivit sjuk och är tvungen att va hemma från jobbet.. Kände mig lite seg och konstig i näsan i lördags efter att vi hade städat, men jag trodde först det berodde på att det kanske var lite dammigt i sovrummet men när jag vaknade i söndags kändes det inte helt ok.. Var hemma och slappade hela dagen, drack lite glögg och åt lussebullar och tände första ljuset. Så fint så. Dock har jag inte orkat sätta upp adventsljusen i fönstren. Tänkte göra det i söndags, men jag hade inte så mycket ork.
Var och jobbade i måndags och igår, men det var segt och jag fick inte så mycket gjort... Dessutom jobbar jag med tvistemål den här veckan så det jag ska göra måste jag gå o fråga om 150 ggr så det som kanske tar en kvar tar det tredubbla för mig om inte ännu längre eftersom att man först måste vänta på att nån ska bli ledig.. Jaja det ska väl lossna nångång... Inatt vaknade jag vid fyra och låg och småhostade och var jättetäppt i näsan trots att jag tog nässpray precis när jag gick o la mig.. Så tog det väl en halvtimme innan jag somnade om.. Masade mig upp imorse, men det var tungt, och funderade hela resan på väg till jobbet vad 17 jag inte stannade hemma för, men jag åkte dit och gjorde klart ett par grejer som låg på mitt bord sen åkte jag hem vid elva och la mig på soffan. Kollade lite på teve och började kolla på "Enchanted" Kommer inte ihåg vad den heter på svenska, men det är en riktigt Eva-film. Efter ett tag började jag känna mig riktigt seg o la mig i sängen och sov två timmar. Känner mig fortfarande seg och tung i huvet.. Vet inte vad det är jag åkt på. Har inte ont i halsen eller känner mig konstig i kroppen, bara jäkligt trött och förbannat täppt i näsan och tung i huvet... Jaja, blir till att va hemma imorgon oxå, troligtvis på fredag med så man blir frisk.







Tvättstugan har vi ikväll oxå, men som tur är har jag en underbar sambo som fixar det. Dock har jag lovat att hänga upp allt imorgon, men jag slipper i vart fall springa upp och ner i tvättstugan :)
Här är en liten bild från vårt adventsmys i söndags. Lite mörkt men man ser ju att ljuset är tänt i vart fall! =)





Inga kommentarer: