lördag 19 december 2009

Snart j

Nu är det inte många dagar kvar!! Och det verkar som att det kommer bli en vit jul i år, ska bli mysigt! Det började tidigare i veckan och sen kom det bara mer och mer. I torsdags var det snöstorm så det tog lite tid att komma till jobbet. Det gick fint in till stan och till Stockholm Södra och där var tåget mot Tumba försenat, som jag i vanliga fall brukar missa med en minut. Så jag hoppade på den, men i Årstaberg sa de i högtalarna att tåget skulle vända i Älvsjö o skulle man åka vidare tyckte de att man skulle byta i Årstaberg eftersom tåget skulle komma in på en annan perrong, så jag hoppade av. Och alla som vart i Årstaberg vet ju hur det ser ut... En lång perrong ovanför vägen utan nåt som helst vindskydd. Dessutom var Södertäljetåget försenat. Tjohooo!!! När det äntligen kom var man ju stelfrusen.. Sen fick vi stå still ett bra tag nånstans mellan Årstaberg o Älvsjö pga nåt växelfel.. Joråsåatte.. Vinter i Sverige i ett nötskal!
Sen hade jag tagit lite ledigt efter lunch och passade på att åka ut till Sickla och luncha med Sussie och träffa mina gamla kollegor. det var kul att träffa dem igen, men jag kände inte att jag ville tillbaka, jag trivs bra på mitt nya jobb! =) Gick in i Sickla Gallerian och handlade julklappar till mamma.
Igår hade vi julfest med jobbet. Det var kul! Vi började vid halv sex med lite glöggmingel, sen var det julbord och julklappsjakt kallade dom det. Vi fick små ledtrådar som skulle ta oss till olika ställen i huset och på varje ställe fanns det ett ord och en ny ledtråd till ett annat ställe så skulle vi samla ihop 9 ord och sen skriva ihop en juldikt. Det var inte vårt lag som vann! Sen var det lite dans, var lite blandad musik så det var helt ok. Åkte från jobbet med halvett-tåget och så hade jag sån tur att när jag kom till Centralen var det bara 4 min kvar till tunnelbanan gick. Skönt att slippa stå där o vänta när de gick med halvtimmestrafik. Per var oxå på julfest, men han var ute i Bromma nånstans. Han ringde lite efter två när tunnelbanan kom till centralen och jag tänkte väl hålla mig vaken till han kom hem, men det lyckades jag visst inte med.. Vaknade vid sex imorse o då var han hemma. =)

Än så länge har vi bara slappat här hemma. Per ska väl ut o träna lite. Själv sitter jag och tittar på NileCity som Aftonbladet säljer på helgerna. Idag kommer Glenn Killing på Berns, så den får man springa ner o köpa sen! =)

Inga kommentarer: