söndag 13 december 2009

Julmarknad

Det satt långt inne men efter 11 år fick jag för första gången med mig Per på Gamla Stans julmarknad på Stortorget. Det var mycket folk och en jäkla massa bodar, en hel del hantverk men mestadels ätbara varor, godis, nötter, salami, lax och hårt bröd. Mumsigt värre!! Köpte inte direkt nånting, lite nötter och Per köpte lite salami. Känns som att det vi köpte igår räcker och blir över ett bra tag framöver. Det var mysigt att gå där inne i Gamla Stan, men kallt!! Och det tänkte inte jag på när vi gick hemifrån, så några vantar hade jag inte med mig. Men det var bara att stoppa ner händerna i fickorna och bita ihop..Jag menar, det är ju jag som tjatat om att vi ska åka dit! =) Men det var mysigt, drack lite glögg för att värma sig lite, och en våffla hann vi med oxå!




Efteråt var vi hos Pers föräldrar och åt middag och fikade. Det var trevligt och god mat. Per passade även på att klippa sig så han är fin inför julen.

Idag har det vart en hel del att göra på jobbet. Vi är någon man kort och mycket att göra, så det gällde att hålla tungan rätt i munnen. Som tur var ringde det inte så mycket, och de telefonsamtal man väl fick gick snabbt och var ganska enkla, så jag behövde inte fråga så mycket. Känns som att det börjar fastna en hel del, känns bra att det går åt rätt håll! =) Man får väl bara hoppas att man får va kvar, men det tror jag nog. Chefen vill i vart fall att jag ska va kvar så det känns ju lovande!

Nu väntar jag på att Per ska komma hem sen ska vi visst ut och springa. Per ska springa 2x3km, vi får se hur mycket jag orkar..Har inte tränat sen förra söndagen o innan dess var det 2v pga förkylning så man är väl inte på topp direkt.. Vi får se hur det går. Återkommer med rapport om jag överlever, haha!

(hmmm..lustigt.. jag påbörjade detta inlägg igår, skrev klart och publicerade idag måndag, men det står att jag publicerade igår.. Men det fattar ni väl att jag inte jobbar en söndag?) ;)

Inga kommentarer: