fredag 25 december 2009

Dan efter dopparedagen

Jepp så var julen över för i år. Gud så man stökar och bökar och letar julklappar och så är det över på ett lite kick! Men det är alltid lika kul! =) I år firades julen (som vanligt) hemma hos mamma och pappa. Jag åkte dit i onsdags efter jobbet och mötte upp mamma på tåget. Sen åkte vi till Obs! och handlade. Fast det heter Coop nu, men det hette Obs! när vi var små så vi fortsätter att kalla det för det. Sen tog vi det bara lugnt på kvällen, somnade lite halvsent då jag fastnade i nån deckare jag hittade i bokhyllan. Sen vaknade jag till vid åtta-tiden av att jag fick ett sms från min käre bror som önskade grattis på namnsdagen. Det hade jag nästan själv glömt bort ;) Sen blev det upp och kasta i sig frukosten då vi skulle hämta Chrille i Rotebro som kom upp från Borensberg. Sen fick vi åka till Väsby C för att jag skulle ha nån till julklapp till mamma och pappa skulle på jakt efter ny julgransbelysning, så vi satte igång med julgranen när vi kom tillbaka vid ett-tiden samtidigt som vi lyssnade på Lars Vegas Trio firar jul. Det är ett måste när granen kläs! Sen blev det det vanliga med risgrynsgröt, Kalle Anka och kalkonmiddag. Riktigt gott var det! Vanligt såklart! :) I år hade vi dock en nyhet på bordet, en "sallad" med bryssekål, avokado, apelsin, mandarin och stekt bacon. Riktigt god smakkombination. Sen diskade vi, enda gången på året som barnen hjälper till. Visserligen åker det mesta in i diskmaskinen, men det är fortfarande massa saker som inte går att ta där, typ stekpannor och sånt.
Sen var det dags att för julklappsutdelning. Det var nästan så man inte ville förstöra det fina berget som låg där under granen.
Jag har nog vart ganska snäll i år för jag fick massa fina julklappar, massa fina smycken, både från mamma och från Carro, jättecoola vinglas, stora så det går nog i en hel del vin där, (har dock inte testat hur mycket än) lampor att hänga i fönstret, men vi såg nu när vi kom hem att sladden är för kort så vi (=pappa) måste nog kanske skarva lite, eller om det finns skarvsladdar, dukar, handdukar, en övernattning på Yasuragi (Hasseludden) över trettonhelgen. Tack alla så jättemycket för alla fina julklappar!! Ska ta bild på allt att lägga upp sen.
Jultomte förresten var jag. Se så bra det klär mig!
Idag tog vi det ganska lungt. Carro kom upp vid tolvtiden så vi "barn" tog en tur ner till Siba för Per ville kolla på teve. Dock fick Per fnatt på väg ner så rätt som det var låg jag i en snödriva! Och jag vette fan hur jag landa, måste ha haft benen i nån konstig vinkel för jag kunde f*n inte ta mig upp.. Sen fick jag några snöbollar på mig oxå av han jag lever ihop med. Efter mycket om och men lyckades jag trycka in en snöboll i nacken på honom som sen rann ner lite fint i nacken. På väg hem blev det lugnt för då hade jag ett paket ägg i händerna.
Sen fick barnen fixa julbordet. Vi fick ihop det till slut, hade bara lite problem med skinkan eftersom ingen av oss hade griljerat en skinka förr, men vi fick till det till slut.
Efter middagen gick jag, Per, Chrille och Carro på bio och såg Göta Kanal 3, tyckte inte den var så jättebra, men den var lite annorlunda än de andra två, så det var väl lite kul. =)
Nu tar vi det bara lugnt, Per sitter och spelar Call of Duty som han fick av Chrille och nu håller han på att smyga omkring på nåt berg.. Interesting! NOT!!

Inga kommentarer: