tisdag 15 december 2009

köttbullar och kolakakor

Idag har jag vart duktig! Har ställt mig och gjort hemlagade köttbullar!! Det gick bra, trodde dock inte jag skulle ha nåt tålamod att rulla ihop skiten, men det gick förvånansvärt bra. Det var värre med stekningen, det blev ju aldrig klart!!!




Sen blev jag sugen på att baka kakor, letade fram ett recept på Kolasnittar och kollade i skafferiet, jepp allt fanns hemma så jag satte igång. Dock upptäckte jag när jag hade satt igång att vi inte hade något vaniljsocker.

Tur det är nära till ica! Så jag sprang ner dit i snöstormen. Ja nu har det börjat storma oxå...! Härligt värre! Tur man är inne!!
Men sen så satte jag igång och nu väntar jag på att de ska bli klara så jag kan lägga upp en bild! Sen får vi se om de finns kvar fram till jul eller om jag måste baka en omgång till...! Kanske ska gömma dem nere i källaren ;)
Ett litet smakprov av vad som komma skall!!! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det såg ju gott ut, ett tips: du kan låta köttbullarna steka klart i ugnen, så blr dom inte så brända heller.
Kakorna får du gömma, annars är risken stor för att du måste baka en omgång till.
Kram mor