lördag 28 november 2009

Lite städdag

Per håller på att göra rent och fint i köket och jag har dammsugit, svabbat badrummet och städat i sovrummet. Så nu är det rent och fint här hemma! =)

I torsdags fyllde Per år och jag köpte ett spel, Trivial Pursuit till PS3 till honom. Det var vi ju såklart tvugna att testa och jag vann! Tjohoo vad jag är bra! =)
Igår var vi ute och åt middag på De Svarta Fåren inne i Gamla stan, vid Stortorget. Det var en mysig restaurang och god mat. Hade först tänkt att vi skulle gå till Grill uppe på Drottninggatan, men där kunde jag få bord tidigast kl 22,00 och så länge kanske man inte vill vänta en fredag kväll med att gå och äta. Då kommer man ju aldrig hem! =) Så det var bara att sätta sig och leta igen. Maten var som sagt jättegod, jag åt nån grillad halloumiost med lök och tomat och olivolja på nån brödbit, sen blev det en Black Angusbiff med pommes, kantarellsås med grönpeppar och stekta champinjoner till huvudrätt och äppelkaka till efterrätt. Mums! Sen åkte vi hem och spelade klart TP som vi började på i fredags och jag vann som sagt trots att jag nästan satt o sov där i soffan. Man e rätt slut på fredagar nu för tiden.
Annars blir det nog lugnt i helgen tror jag. Skulle vilja åka in till Gamla stans julmarknad så vi får se om vi kanske gör det imorgon när Per kommer hem från sin cykling. Dom hade öppet varje dag 11-18 såg jag på nån skylt igår. Får se om de har sån där god älgsalami som Per brukar hitta varje dag vid Sergels torg. Det är inte många skivor som hamnar på mackan innan de åker in i munnen, oftast så går man o skär några skivor lite då och då! =)

Inga kommentarer: