söndag 1 november 2009

Äventyrssöndag

Ja idag har jag varit ute på äventyr skulle man nästan kunna säga.. Har vart lite sugen på att köpa ett spel till vår ps3:a ett tag, Buzz (ett frågespel), men det har inte blivit av för man vet ju inte om det är kul eller ej, så jag har väntat med det, men så fick jag höra från bror min att de hade köpt det spelet och tyckte det var skitkul, så då tyckte jag att jag kunde slå till. Sagt och gjort, Per var ute på långtur så då kunde jag ju passa på istället för att sitta hemma o glo. Började med att traska ner till Elgiganten i Kungens Kurva, inte det bästa spelsortimentet där inte, så min plan att handla det där o sen åka hem sprack.. Gick vidare till OnOff, där kunde man köpa spelet för 449kr och separata handkontroller för 549kr. Nej tack! Chrille hade köpt hela paketet för 600kr på Ica Maxi. Åkte tillbaka till Skärholmen och in på Åhlens och Game. Där fanns det inte heller, så jag satte på mig på tunnelbanan och åkte ut till Alby. Var ju några år sedan man var där senast, men det såg ut precis som då... Samma kiosk och konditori var kvar nere i tunnelbanan.. Vet att Per var där inne en gång o skulle köpa semlor o de försökte sälja på honom ett par som hade stått där några dagar så grädden var helt gul.. Nej tack!! (en liten lustig anektdot!)
Gick bort till Ica Maxi, och då spelade det inte så stor roll om de hade det eller inte eftersom jag ändå var tvungen att köpa lite käk, men se på fan, där fanns det! Hela kitet med spel och kontroller för 700. Spelade lite med Per sen när jag kom hem, jag vann!! Tjohooo!!!! Det var ett kul spel!!

Annars har det varit full fart den här helgen! Var på Halloweenfest i fredags hos Millan o Freddan, det var trevligt men man var ganska så seg efter att ha jobbat hela veckan! Hade som tur var halvdag så vi hann med att sova en timme innan det var dags att göra sig i ordning. Blev inte så sent, kom hem strax efter midnatt. Per gick upp vid åttatiden igår för han skulle köra en cykelcrosstävling, själv sov jag vidare till tolv typ. Var bara hemma och slappade! Sen skulle Per ut med några av sina cykelkompisar o festa och jag såg fram emot en lugn hemmakväll med popcorn o en riktigt tjejfilm, men när det planerade ihop kvällen var det fler tjejer som skulle med så det var bara att byta om o göra sig i ordning. Vi började på en belgisk ölbar, jättebra för mig och Per som inte dricker öl, men vi hittade nåt öl med honungssmak som var helt ok. Sen skulle vi gå vidare för att dansa och vi hamnade på Ambassadeur på Kungsgatan. Var väl helt ok, men det var så jäkla hög musik så det gick inte att prata med varandra. Vi dansade lite och sen satt vi och studerade folk.. Rätt intressant att alla tjejer såg precis likadana ut: Kort, urringad tajt klänning alterntivt den kortaste kjolen man kan hitta, urringat linne och svarta pumps eller stövlar med så hög klack att de knappt kan gå! Rätt intressant..! Vi stack väl därifrån lite efter ett, sen gick jag, Per, Micke och Louise in på Burger King för lite nattmat, Kom hem vid halvtre o stupade i säng!!

Må-ons är det dags för kurs igen! Då ska vi få lära oss rent praktiskt hur man jobbar med brottmål och det är två rådmän (domare) och två sekreterare som håller i kursen, då vi ska gå igenom hur man förbereder målen och hur man gör i systemet. Visst har man ju hållt på med det, men det kan ju va bra att få en liten genomgång så kanske man får en ahaupplevelse eller två.
Nu ska jag gå o väcka Per som tagit en liten powernap, sen är det dags för middag!!

Inga kommentarer: