tisdag 4 oktober 2011

Oskar på äventyr

Ja här är det full fart!!
Igår var första gången jag jobbade på drygt 8 månader.. Det var en liten omställning och ovant att det var jag som skulle kliva upp och inte Per.. Oskar vaknade när jag gick upp och verkade lite förvånad över att pappa låg kvar i sängen och inte jag...Men det hade gått bra i vart fall. Kom till jobbet i tid, men där var de typ tomt eftersom pendeln strulade (what else is new???) men efter ett tag droppade folk in sakta men säkert. Satte mig vid datan men när jag skulle logga in visade det sig att mitt konto var spärrat så jag fick börja med att ringa it och be dem låsa upp, det gick ju fort som tur var.. Sen var det bara att sätta igång.. Jösses, man kände sig som bambi på hal is men det släppte efter ett tag.
Efter jobbet åkte jag till Älvsjö och mötte upp Per och Oskar då Oskar skulle börja på babysim. Det var riktigt kul och han var helt överlycklig över att vara i vattnet. Sparkade som 17 med benen och verkade inte bry sig att han fick vatten i ansiktet. Vi var bara i vattnet i drygt 10 min såhär första gången för att de små liven skulle få vänja sig vid vattnet men nästa gång blir det en hel halvtimme, får se vad han säger efter det.. =)

Idag har vi haft en heldag inne i stan. Vi började på Östermalm med babyrytmik. Jag tror han gillade det, men jag tror han va lite trött. Han vaknade vid åtta imorse och sen ville han inte riktigt sova nån förmiddag, däremot somnade han 30min i vagnen och vaknade strax innan rytmiken började. Jag tänker som så att han började ju i vart fall inte grina så helt illa var det nog inte ;) Ska försöka få upp honom lite tidigare nästa vecka så han hinner sova lite mer innan..
Efteråt fick han gröt och sen åkte vi till Karlaplan och mötte upp Eriqa o Arvid. Tog en kort promenad ut på Djurgården men det blåste så väldigt så vi gick till Fältöversten o köpte kanelbullar och gick hem till dem och fikade. Per skulle köra nån minitävling idag så jag blev även bjuden på middag där, riktigt trevligt!! Oskar började leka med några av Arvids leksaker och Arvid låg mest och blängde på Oskar och undrade varför han skulle sno hans leksaker för.. Oskar somnade i min famn strax innan vi skulle gå hem så jag trodde han skulle sova hela vägen hem men icke då. Så fort jag la ner honom i vagnen så sa det bara "katshing" så blev han klarvaken.. Men när vi kom hem tog det inte lång tid innan tröttheten slog till igen och efter att ha fått ny blöja, pyjamas och välling somnade han fint.

Blir nog sängen för mig med, känner mig lite tung i huvet och trött i ögonen. Kan ju va kul om man orkar upp imorgon och ta hand om den lilla ligisten! ;)

Inga kommentarer: