torsdag 27 oktober 2011

Lite lätt skadad sådär...

Ja så har man lyckats skada sig i armen då.. Dagen började bra, Oskar vaknade vid åtta som vanligt och fick lite frukost sen tog han sin powernap redan vid elva vilket jag tyckte passade bra så vi kunde gå ner till öppna förskolan på eftermiddagen då hans "kompisar" brukar va där.
Vi rullade in där vid halvtvå och Oskar var lite blyg i början, vet inte om det var för att han fortfarande va lite trött eller om det berodde på att det var ganska mycket folk där när vi kom.. Fick till och med sällskap av honom under sångstunden =) Det var ju inte igår det hände direkt.. Sen lekte vi omkring lite och han klättrade och hade sig. Så skulle jag gå till skötväskan och hämta lite pengar för att köpa mig lite fika. När jag vänder mig om och ska börja gå måste jag ha snubblat över något för helt plötsligt känner jag att jag är på väg att ramla och ser att det ligger en liten flicka på golvet där jag är på väg att landa..! Oj henne får jag inte landa på hinner jag tänka och sträcker ut armen (måste jag ha gjort helt reflexmässigt) och måste ha landat med hela tyngden på armen.. Helt plötsligt ligger jag på golvet med en helt ofattbar smärta i armen och hör hur den lilla flickan gallskriker, folk kommer framrusande och frågar hur det gick med armen men det gör ju så jäkla ont så jag kan ju inte prata, så det blir mest bara skaka på huvet. Till slut lyckas jag prata lite och frågar hur det gick med den lilla flickan. Det hade gått bra som tur var, hon hade mest blivit rädd över att jag kom nerdimpande precis framför nosen på henne, det var jag som tog smällen. Hellre det än att ha landat på henne.. Även Oskar fattar att nåt e fel o börjar grina även han men jag hade så jävla ont så jag klarade ju inte ens av att trösta honom..! Men som tur var har vi den underbara personalen där som tog hand om honom. Smärtan höll i sig och efter ett tag kom  vi fram till att jag kanske borde besöka vårdcentralen som lägligt nog ligger i samma hus. Fick besöka en läkare väldigt snabbt som klämde och kände men det verkade inte va nåt brutet eller så, så han trodde att det var nån "mjukdel" som fått sig en redig smäll så det var till att ta det lugnt med armen och röra den så mycket (lite) det går.. Lyfta går ju inte så bra vilket blir lite jobbigt när man har en son som gärna vill bli buren.. Just idag av alla dagar...!
Som tur var hade jag vagnen med mig till ÖF eftersom jag hade tänkt gå ner till Ica i Skärholmen efter besöket där, men det fick bli en snabbhandling på Ica här hemma istället.. Och lite choklad blev det oxå eftersom jag tyckte så synd om mig själv!
Annars har det inte hänt så mycket, går mest omkring här o knaprar värktabletter som inte känns som att de hjälper.. Får hoppas det inte blir värre till imorgon bara...!
Oskar fick förresten smaka korvstroganoff idag, det gillade han nog, men det var inte så mycket som kom ner, han va lite trött o halvgrinig när jag skulle mata honom så det kanske inte var bästa tidpunkten.. Får testa det nån annan dag när han e lite piggare! =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare, vilken otur! Undrar vad det var du snubblade över...Hur mår armen idag?? Du, dem sushi-tallrikarna ser riktigt goda och fina ut :)

DU är en fantastisk person Eva :) och mamma för den delen.

Kram på dig! Johanna

Eva sa...

Det var nån som sa att det stod nån leksak i vägen som jag snubblade över, men det är ingen som vet säkert ;) Det var bara ett stort kaos allting! =)

Tack så jättemycket! Sånt värmer att höra!

Kram på dig med! =)

Eva sa...

Armen är förresten inte helt bra ännu så jag ska försöka få tag på läkaren imorgon och be honom kolla upp det igen..

Ja den sushin är verkligen helt kanon! Bästa sushin jag någonsin ätit! =)