fredag 14 oktober 2011

Fredag igen då

Ja då har en vecka gått då.. Var ju i tisdags jag skrev sist så vad har hänt sen dess..?? Hmm.. I onsdags var jag på öppna förskolan på dagen sen var det hem o plocka lite eftersom Jessica skulle komma hit på kvällen. Hon hade med sig sin hund Tindra och Oskar ville gärna krypa efter med hon var sådär måttligt intresserad.. Det var riktigt trevligt och det blev mycket snack om barn och graviditet då hon ska ha barn lagom till jul.
Oskar somnade fint lite efter nio men vaknade vid elva-halvtolv och var otröstlig.. Vi tog upp honom i vår säng och försökte med allt men han ville inte alls somna om.. Sista gången jag kollade på klockan var den typ 10 över 1..! Snark! Då låg han fortfarande och bökade runt i vår säng.. Igår sov han ända till nio så när vi hade kommit upp och fått i oss lite mat tänkte jag att då kan vi passa på att gå ner till Kungens Kurva och köpa födelsedagspresent till mamma som snart fyller år. Gick förbi Toys'r'us där de hade upp till 80% rea så jag gick in där o kollade lite och kom ju såklart inte ut tomhänt. Hade fyndat ett piratskepp i plast som man kan ha när man badar, fullt utrustat med pirater och piratflagga! Hittade även en badanka som han fick. Sen fixade vi present och och sen på väg hem kom utbrottet!! När vi var ungefär vid Skärholmen var det helt plötsligt inte alls kul att sitta i vagnen så jag fick bära honom med en arm och försöka styra vagnen med den andra, det gick sådär.. Men han var glad i vart fall.. Men sen dög inte det heller så när vi hade ungefär 10min kvar att gå började han tokskrika så jag tror hela Sätra måste ha hört så den korta biten tog väl kanske närmare 20-30minuter istället..! När vi kom hem skulle jag försöka ge honom lite välling men innan det hann bli klart somnade han och sen däckade han och sov i typ 4timmar...!
Sen var han pigg o glad resten av kvällen och somnade igår igen vid nio men vaknade vid elva.. Den här gången höll han låda till ca kvart i ett då jag la ner honom i sin säng igen. Misstänker att det är tänder på g oxå för magen är lite sisådär och aptiten är inte heller den allra bästa.. Får väl ringa bvc på måndag o se vad man kan göra om det fortsätter såhär under helgen, men han e ju i vart fall på ganska bra humör så det är ju skönt!
Igår kväll kom Nathalie över en sväng och vi satt o snacka skit och käka pizza. Riktigt smaskens!!

Idag var det Underbarabarn-mässa i Älvsjö så jag åkte dit med Eriqa. Var massa utställare men jag köpte ingenting direkt. Det fanns barnmat i nån monter de hade nåt erbjudande på så det köpte jag, annars var det ingenting.. Kom dit vid elva och var där till tre cirka så det blev några timmar. Har bara tagit det lugnt annars på kvällen. Försökte få i Oskar lite mat, men det var inte så intressant, sen har vi mest suttit och tittat medans Oskar gått runt vardagsrumsbordet och försökt riva ner typ allt som finns där på..
Nu ska Oskar få ett kvällsbad tillsammans med piraterna och badankan.

Inga kommentarer: