tisdag 25 oktober 2011

Lite kaos o lite klippning

Ja imorse höll jag på att få en mindre chock när jag kollade mitt bankkonto.. Hade ju räknat med att få ut lite mer pengar nu när man jobbar en dag i veckan så döm om min förvåning när jag loggar in på banken i ser att jag har 2000 MINDRE än vad jag får när jag bara får föräldrapenning.. Kollade kontot och pengarna från jobbet stämde men pengarna från försäkringskassan var typ en tredjedel mot normalt.. Började fundera på hur fasen det kunde gå ihop och fick aningens ont i magen då vi har en hel del räkningar nu så hade verkligen behövt de där pengarna. Men så började jag fundera över vad som har hänt o kom på att jag hade bara lagt om föräldraledighet till den sista september så jag hade bara fått pengar från den 20 sept till den 30 sept. Ringde försäkringskassan o fick det bekräftat men det var bara att lägga in det så snabbt som möjligt så kommer pengarna inom kort. Ville jag kunde jag ringa om någon dag igen så kunde de skynda processen som tur va.. Fick lite mardrömmar om att jag var tvungen att vänta till nästa månad så nu e jag lugn o glad igen.
Var nere på Öppna förskolan idag en sväng. Oskar va lugn o glad o lekte runt. Lyckades klättra ypp för en liten trappstege till deras rutchkana alldeles själv oxå, o sen satte han sig ner för att åka ner. Duktig mammas prins!!

Fick lite egentid idag oxå då det var dags för frissan för min del. Skönt att få lite egentid. Snygg o fin blev jag!!

Nyklippt 

Inga kommentarer: