tisdag 6 september 2011

Uppdatering av senaste veckan

Ja här kommer en uppdatering av vad som hänt sen sist
Vi kan ju börja med resan till Italia. Per skjutsade mig till Cityterminalen då bussen skulle gå redan 4:30. Träffade upp ett gäng kollegor där och bussresan gick bra. Väl framme mötte vi upp resten av gänget. Skavsta vat väl inte den roligaste flygplatsen jag vart på. Det fanns en liten taxfree och en svindyr cafeteria.. En liten flaska jos kostade 30kr!! Resan gick bra, tog som tur var inte så lång tid att flyga ner då stolarna inte var jättesköna + att de inte gick att fälla bak heller.. Vi kom fram till vandrarhemmet vid elva och då var det bara ut på stan o kolla läget. Ganska fort var vi några som hittade en fin liten uteservering där vi slog oss ner och tog lite vätskepaus innan lunch..
Åt en ganska ok lunch och sen hadd vi lite egentid så då gick vi tillbaka till hotellet och duschade och gjorde oss iordning för ett besök på vingård. Det var riktigt trevligt. Vi fick en liten rundvandring och sen var det vinprovning. Vi fick smaka 3 olika viner och till det fick vi olika tillbehör i form av olika kex och ostar och sen fick vi middag. Ingen trerätters där inte, i Italien kör de med 4 rätter.. Man var bra mätt sen o ganska trött då man vart igång hela dan. Var inte allt för sköna sängar så jag hade lite svårt att sova o sen vaknade jag av att en massa kyrkklockor börja ringa vid sju.. Låg kvar o drog mig en stund innan det var dags för frukost.. Den var ju inte mycket att hurra för.. Rostbröd med nutella eller marmelad och juice som inte smakade så jättegott.. Sen började dagen med lite samarbetsövningar och sen åkte vi in till stan och gick omkring lite. Åt lunch sen gick vi och spelade lite boule. Vårt lag vann!! Tjohoo!! Sen var vi några som åkte tillbaka till hotellet och tog en dusch o tog det lugnt innan det var dags för middag. Då skulle vi in till gamla stan som ligger på ett berg så man får åka linbana upp. Maten var ok och utsikten var helt fantastisk!!! Den synen kan man leva på länge. Och det var helt underbart att gå omkring mitt i natten och det var fortfarande runt 25-30 grader.
Fredagen var det till att packa ihop och åka hem. Vi skulle inte åka från hotellet förrän vid fem på eftermiddagen så det var rätt segt efter lunch då vi hade egen aktivitet. Det blev ju till att gå omkring på stan o eftersom man varken hade pengar eller plats i väskan blev det inge shoppande heller.. Resan hem gick bara fint. Vid nåt tillfälle under resan såg vi ett riktigt åskoväder nånstans i fjärran, det var riktigt häftigt att se hur molnen lystes upp. När vi kom till Skavsta fick jag skjuts hem, det var riktigt skönt, så jag var hemma strax efter midnatt och tog en snabbdusch innan jag stupade i säng. Vid sju tyckte Oskar att det var en bra idé att vakna o han var så glad att se mamma igen! Per hade dragit ner till Varberg på fredagen så han fick umgås med sin mormor o morfar och det hade ju såklart gått jättebra. Gjorde inte så mycket på dan. Tog en tur ner till Ikea där dey var loppmarknad, men hittade inget. Sen åkte vi hem och tog det bara lugnt.
I söndags gjorde vi inte så mycket på dan. Per stannade kvar i Varberg till på söndagen o kom hem vid tretiden på eftermiddagen. Sen åkte vi til Aspudden och åt middag och hälsade på Jocke o Jessica, riktigt trevligt. Oskar somnade i bilen och lyckades sova sig igenom hela blöjbytet.. Igår var det dags för vägning på bvc o han hade inte gott upp så mycket nu heller som han borde så vi fick tipset att tillsätta mer fett i maten så nu är det fett i allt o jag tycker nog att han vart lite piggare idag så vi får väl se om det fortsätter såhär. Den 3 oktober är det dags för ny vågning. Var på öppna förskolan igår och fick lite tips, bland annat ge honom smörgåskex med smör på på.. Det har inte gått hem riktigt än.. Han sitter mest o petar o ser lite äcklad ut över att det är så kladdigt.. Men att sitta o kladda in hela sig i banan går bra..! O sen vill han gärna ge mor sin en härlig kram..! Jaja, det är roligt nästan jämt ;)
Nu är det snart dags att sova, får se när Oskar vaknar, han somnade redan vid åtta, och jag hann med att cykla lite på Monarken oxå. 15km på 30min e jag rätt nöjd med. Körde lite ryggövningar oxå. Kan ju va bra så man orkar med lilla chefen här hemma..