tisdag 30 augusti 2011

Italien nästa

Ja imorgon åker jag till Italien med jobbet och kommer hem på fredag kväll igen. Planet går tidigt, redan vid 7.20 tror jag det var och bussen från Cityterminalen går vid halv fem så vi ska åka hemifrån typ kvart i fyra imorgon bitti. Har lyckats charma Per så han skjutsar mig. Får vi se hur det går, känner mig lite tjock i halsen och inte direkt helt 100 så jag hoppas inte att jag åker på nån förkylning.
Idag har vi bara tagit det lugnt. Oskar sov nästan till åtta imorse och sen somnade han om vid tie och sov ända till halv ett. Försökte ge honom lite lasange och det tyckte han var ganska ok, men det var inte så många skedar som gick ner.
Sen tog vi en tur till Skärholmen för att växla pengar. Hade tänkt gå men det regnade på ganska bra då så vi tog tunnelbanan. När vi väntade på tunnelbanan på väg hem ville Oskar gärna ha koll på skyltarna där det står hur lång tid det är tills nästa tåg kommer så han vred på sig så han höll på att ramla ur vagnen.
Tog det bara lugnt sen på eftermiddagen. Hade hoppats att Oskar skulle ta en till liten powernap men det var visst inte alls intressant. Lite segt kanske.. Sen låg han här och gnydde i soffan och vred och vände på sig fram tills ca 21:30 då det bara sa *pang* nästan så somnade han. Som att ta ut batterierna typ. ;)
Ja så nu ska Oskar få va hemma sin far några dagar. Det kommer de nog klara alldeles galant. Har precis installerat Skype på telefonen så får vi hoppas att det finns nåt nätverk på vandrarhemmet/hotellet så man kan ringa gratis. Inte för att det kommer bli superdyrt ändå då jag har Telenor Passport så blir det väl inga katastrofala belopp hoppas jag! =)

Inga kommentarer: