söndag 28 augusti 2011

Helg i Väsby

Ja den här helgen spenderades i Väsby hos mamma och pappa medans Per var uppe i Ludvika och tävlade. Jag åkte dit i fredags på dan och åkte till Rotebro och gick därifrån för att få en liten promenad. Och såklart hade jag min Runkeeper igång och fick fram hastighet och distans mm. Det var rätt kul att se hur långt det var, jag har alltid trott att det varit runt 5-6km men det var visst bara 3,7km.. Och där har man promenerat och åkt bil/buss under typ hela mitt liv.. Tänk så fel man kan ha =)
Kom fram runt tre-tiden, då var bara pappa hemma och vi tog det bara lugnt. Mamma kom hem vid fem och vi åt middag och slappade. La oss halvtidigt.
I lördags vaknade Oskar till vid sju, men somnade om igen vid åtta och sov till halvtie nånting, då gick vi upp och åt frukost och Oskar åt upp hela sin grötportion, duktig pojke! =) Efter det åkte vi ner till Väsby för att kolla in Väsby Nya Gymnasium som hade invigning. Det var rätt kul att se. Tog även en tur inne i Väsby centrum där Danny uppträde dagen till ära. Det var bara en massa fjortistjejer och jäklar vad de skrek när han kom upp på scenen.. Jösses..!
Sen åkte vi hem och gjorde inte så mycket.
Idag har det inte heller blivit mycket gjort.. Oskar vaknade vid åtta och har inte sovit så mycket på dagen men vart ganska pigg o glad ändå.. Mamma, jag och Oskar tog en promenad ner till Bredden sen blev det att packa ihop och åka till Älvsjö då Per skulle hämta upp mig där för att vi skulle åka till Madde, Steven och lille Edwin. Oskar var ganska glad och chockerade oss alla genom att dra sig upp till stående genom att ta tag i deras soffa.. Här går det framåt.. Han lyckades chockera oss igen när vi kom hem genom att nästan ta sig ur spjälsängen och klättra över till vår säng, så det blev till att snabbt plocka fram skruvmejseln och sänka ner botten till lägsta..! Han är duktig vår lille prins.. Lite fööör duktig kanske... Jösses..

På vägen hem från dem tog vi en vända ner till Kungens Kurva så jag fick övningsköra lite. Det gick väl hyfsat, körde genom lite rondeller och det gick väl sådär, hade kanske inte helt koll på läget, men jag krockade i alla fall inte.. ;) Körde sen hela vägen hem. Får se om det kanske blir en tur imorgon oxå.. Ska se om jag kan hitta nån gammal teoribok och läsa lite. Nu ska vi se om vi kan få en stackars övertrött liten Oskar att sova.

Inga kommentarer: