måndag 15 augusti 2011

Ojoj länge sen nu..

Ska se om man ka få ihop nån uppdatering av det som hänt sen sist jag skrev, det var ju ett tag sen nu..
Sist jag skrev var väl när vi var på väg ner till Mats o Karin tror jag. Där hade vi det riktigt trevligt i deras fina hus. Vi fick grillat när vi kom dit till middag och sen satt vi och snackade skit. Dagen efter åkte vi hem vid lunch, men innan dess hann vi med en liten promenad i Linghem där de nu köpt hus. Ett riktigt mysigt litet samhälle måste jag säga. Sen blev det gasa hem och packa igen då det var dags för en tur till Norge då Per skulle köra Grenserittet i år igen. Dock så delade vi upp oss i 2 bilar. Per åkte tillsammans med CRT direkt till Halden medans jag och Oskar åkte med mamma och pappa till Inger och Lars. Oskar tyckte inte att det var så jättekul att åka bil och var lite gnällig och sov om vartannat, men man fick försöka underhålla honom så gott det gick med mat och diverse leksaker. När vi kom fram dit fick vi middag och lite fika innan det var dags att gå och lägga sig. På lördagen gick vi upp redan vid sjutiden och lite innan nie var det dags att hoppa in i bilen och fara till Halden där vi skulle kolla målgången. Det var ganska mycket folk och Oskar tyckte inte alls att det var kul att heja, kanske inte gillade att pappa inte vann ;) Sen kollade vi lite prisutdelning och åkte tillbaka till Inger o Lars och då följde Per med tillbaka. På kvällen var vi bjudna till Ingers syster Astrid för lite grillat. Det blev supergod pölse med lompe, entrecote tror jag det var och jordgubbstårta. Man gick verkligen inte hungrig därifrån. Supergott var det allting.
På söndagen var det dags att åka hemåt igen. Det var skönt att vara hemma igen (borta bra men hemma bäst;) ) så jag tror vi bara slängde in väskorna o sen pang i säng. Sen skulle Per jobba tre dagar och jag gjorde inget speciellt. Var hos läkarn på tisdagen för att kolla så jag mådde bra efter förlossningen och det gjorde jag. Sen var jag riktigt duktig och gick hela vägen hem från HUddinge sjukhus. Drygt 11km fick jag ihop på ganska exakt 2h. I onsdags var det packa IGEN då vi skulle åka till Sälen i torsdags för att Per skulle tävla i Cykelvasan. ÅKte tidigt på torsdag morgon och då han vi skulle åka med bodde på norra sidan stan var det tänkt att vi skulle bli upphämtade vid Cykloteket, men efter lite dividerande tog vi vår bil ut till mamma och pappa och blev upphämtade där. Blev några stopp längs vägen, först i Falun för att hämta upp lite folk, sen i Rättvik för lunch och hämta upp ytterligare lite folk. Kom fram vid tretiden då vi bara tog det lugnt resten av dagen. På fredagen gick vi upp vid åtta då alla cyklisterna skulle ut och cykla vid nie nånting. Jag o Per delade stuga med Pers klubbkompis Magnus och hans sambo Elin och dotter Vera på 3månader så det blev mycket bebissnack =) Oskar överraskade oss alla genom att nästan börja krypa oxå där på fredagsmorgonen. Det var inget riktigt kryp direkt, mer upp på alla 4 och sen kasta sig framåt..! Jösses kommer bli full fart här hemma snart!
La oss tidigt då vi skulle upp redan vid sex på lördagen. Starten gick vid 9.00 och innan dess skulle vi hinna packa ihop allt oxå. För att komma till ner till Mora fick jag åka med en pappa till en i Pers klubb som skulle åka runt och fotografera så vi behövde inte tänka på nån langning, det var rätt skönt måste jag säga =) När vi äntligen kom till Mora blev det till att leta rätt på hela gänget och det tog ett litet tag innan alla var samlade, men till slut så ;) Och då var det dags att äta lunch på Vasastugan tror jag det hette. Riktigt god hamburgare åt jag där. Mumsigt värre. Sen var det dags att packa in allt i bilarna och bege sig av hemåt så vi kom inte iväg förrän vid fem och då skulle vi förbi mamma och pappa för att hämta upp bilen och Oskar fick visa sina färdigheter! Gick riktigt bra! Sen kom Per på att han ville ha chips så vi stannande på Ica Kvantum i Kungens Kurva och handlade chips + lite annat vi kom på att vi behövde så vi var inte hemma förrän vid halv elva eller nåt. Då var det bara att ge Oskar lite gröt och sen sov han sött. Jag somnade på soffan jag, det var ett tag sen man gjorde det =)
I söndags tyckte Oskar att det var en rolig grej att vakna halv åtta, det tyckte inte jag, men jag fick honom att somna om vid nie och då sov han ända till 11.30. Tack för det ;) Sen satt vi och dividerade om vad vi skulle göra, Per ville komma ut och få lite frisk luft, samtidigt så såg det ut som skit här hemma så jag skickade ut sambo + son och storstädade lägenheten. Hann tom både svabba golvet och slänga ihop en vinbärspaj innan de kom hem.
Idag har jag och Oskar bara tagit det lugnt. Eriqa o Arvid kom hit vid tretiden och sen kom Mattias vid femtiden och stannade till middag. Oskar och Arvid studerade varandra och Arvid försökte sno Oskars napp, det var inte så poppis.. Sen fick Arvid provsitta Oskars stol och leka med hans "popup"-leksak samtidigt som Oskar tittade surt och såg ut att undra varför Arvid höll på med hans grejer för! Sen somnade Oskar så sött vid halvtie efter att ha fått lite välling och snart är det väl dags för oss oxå att gå och lägga oss. Får se vad vi hittar på imorgon.. Hoppas på bra väder så kanske det blir en långpromenad.

Nu ska jag försöka se till att bli bättre på att uppdatera här, men jag kan inte lova.. =)

Inga kommentarer: