torsdag 22 september 2011

Lite utflykt

Ja idag tog vi oss en dagsutflykt till Lapplands Väsby för att fixa till lite hemma hos mamma o pappa innan de kommer hem. Vi åkte redan vid tiotiden så man skulle hinna dit och hem innan värsta rusningen. Resan gick bara fint och Oskar somnade sött i vagnen lagom tills vi skulle gå av tåget så han sov sig igenom  hela bussresan på den traditionella 529an. Dålig stil tycker jag! Det gick bara fint hemma hos mamma och pappa och vi passde på att äta lite lunch innan vi åkte hem. Oskar fick lasagne på burk och det åt han med god aptit, blev riktigt impad! Spillde nästan ingenting och inget gnäll. Avslutade med lite katrinplommon och päronpuré. Var lite osäker på om maten räckte för honom så jag gjorde iordning lite mjölk men det var han inte alls intresserad av. Oskar fick krypa lite på golvet och utforskade mammas motionscykel mesta tiden. Den tyckte han var riktigt intressant! Drog oss därifrån vid ett-tiden och promenerade till Rotebro. Skönt att få röra på sig lite. Dock var det lite konstigt väder, ena stunden var det jättevarmt och i nästa stund blåste det storm.. Jaja skit samma. Hade precis missat ett tåg i Rotebro så vi fick sitta o vänta lite, men det gick bra. Sen kom vi till t-centralen, och jag är inte direkt impad av det stället med tanke på att man hade barnvagn.. När jag skulle ner på Norsborg-perrongen så går rulltrappan bara uppåt och sen är det vanliga trappor. Jamen då tar jag väl hissen då tänkte jag, det tänkte tydligen inte dom för den var avstängd.. Jahapp, bara att vända tillbaka och ner på Mörby/Farstaperrongen för att sedan åka upp en trappa igen (kan säga att jag var INTE glad just då!!!) men då kom ett tåg på gröna linjen som skulle söderut så jag bestämde mig för att hoppa på det och sedan byta i Gamla stan och det gick bra det med.
Sen slappade vi bara här hemma och Oskar somnade till en dryg timme.. Sen fick han gröt och slurpade i sig hela portionen utan några som helst problem, hade i lite mindre pulver så det blev lite lösare i konsistensen, så det var väl det som gjorde att det blev lite enklare att äta gissar jag! =)

Ryggen känns bättre idag, la mig en stund på spikmattan igår och stretchade kroppen lite så det är bättre nu, men helt bra är det inte. Kände att det började göra ont igen efter att jag stekt lite pannkakor så det blir nog lite spikmatta och sen kanske lite vetekudde så ska vi nog få ordning på grejerna!! :)

Inga kommentarer: