torsdag 15 september 2011

Skärpning nu!!!

Ja nu får jag ju ta o skärpa till mig lite här, hade ju kommit igång så fint med bloggandet här nästan varje dag o så blev det ett litet uppehåll! Men nu kommer det en uppdatering av vad som hänt sen sist!
Lördag: hmm.. vad gjorde vi i lördags.. tror inte vi gjorde så mycket. Vaknade hyfsat tidigt så Per begav sig ut och cyklade, sen när han kom hem tog vi en promenad o så tog vi det bara lugnt, inte så spännande dag med andra ord.. ;)
Söndag: Hände inte så mycket då heller vad jag minns.. Tror vi bara passade på att njuta av att bara va hemma och inte hålla på och resa land o rike runt och tog det nog bara lugnt...
Måndag: Oskar och jag hängde lite på Öppna Förskolan och han verkar tycka det är riktigt kul där! Massa roliga leksaker och andra barn att titta på.
Tisdag blev det Öppna Förskolan igen på eftermiddagen och sen på kvällen skulle Per till Cykloteket i Västberga där det skulle va nån kundkväll tror jag det var, där han och Angelica skulle svara på frågor ang Hammarby Hill, en cykeltävling hans klubb är med och arrangerar, men det var inte så mycket folk där. Oskar kröp omkring på golvet så hans vita o blå byxor var mer bruna när vi åkte hem..! Men han var nöjd och glad ;) Han fick oxå provsitta några cyklar så vi vet vad som gäller inför framtiden ;)
Igår gjorde vi inte så mycket heller.. Vet inte om vi kom utanför dörren ens.. Hmm.. nää har fått hjärnsläpp, kommer fan inte alls ihåg vad vi gjorde.. Inget spännande kan det ju ha vart i alla fall.. ;)
Idag började vi dagen med att gå till bvc. Först för att väga honom då han inte hade gått upp så mycket förra gången vi var där. Men nu när vi börjat ge honom mer välling och gröt och vanlig mat samt har extra fett i allt han får så hade han gått upp nästan 300g på 10 dagar så det känns skönt att det går åt rätt håll.. Han var dessutom extra energisk idag och ville inte sitta still nånting och började klättra upp på bvc-sköterskans bord och skulle peta på allt hon hade på sitt skrivbord.. Suck.. Vad är det för ett litet överenergiskt monster vi har???? Suck..! När vi var klara där skulle vi få tandinformation av en tandsköterska från folktandvården och jag var lite orolig över hur det skulle gå med Oskar.. Kan säga att den oron var rätt befogad.. Han ville inte sitta stilla många sekunder.. Det var även en pappa där med sin dotter som jag träffat nere på Öppna Förskolan så han har ju sett hur aktiv Oskar är så han frågade typ "hur kommer det här gå nu då, det kommer bli jobbigt att sitta still i flera minuter.." jepp, det var inte det lättaste.. Jag satt precis vid fönstret och i fönstret fanns det först en blomkruka med tygblommor och en fönsterlampa och den roade sig Oskar med att försöka riva ner och försökte dra loss lampskärmar.. Man kände sig ju sådär uttittad eftersom alla andra barn satt lugnt och fint i sina föräldrars knän...! Jaja, sen gick vi hem igen och tog en liten powernap. Sen fick Oskar köttfärs och spagetti till lunch som han åt riktigt bra av. Är nog lite av en favorit det där, men man kanske inte bara kan leva på samma mat.. ;)
Per kom hem ganska tidigt idag då han hade haft nåt möte hela dagen så vi drog ner till Kungens Kurva och åt middag på Sushikungen. Skrivit det förut och jag skriver det igen, deras sushi är fantastiskt god!! Jag kan absolut rekommendera ett besök där om ni skulle ha vägarna förbi. Idag tog jag en laxavokado och till det lyxade vi till det med en temaki. När vi var klara där blev det storhandling på Ica då det var ganska tomt i både kyl och frys.. Kom hem vid nie och då verkade Oskar va riktigt trött, men han verkar inte vilja sova.. E nog för att han e så övertrött gissar jag på.. Ska se om vi kan ta och lugna ner honom så han somnar nångång ikväll...!

Inga kommentarer: