söndag 18 september 2011

Hammarby Hill och långpromenad

Ja den här helgen kan man nästan säga går i frisklufttecken. Igår begav vi oss iväg till Hammarbybacken bid nie då Per skulle tävla där så vi kom dit vid tie och mötte upp resten av folket som skulle bege oss upp till toppen av Hammarbybacken och langa. Vi var ett tappert gäng som började traska upp och det var bra brant i backen på slutet men då kom Pers snälla klubbkompis Fabian o tog vagnen sista biten. Jag hade ju först en vagn med Oskar i och sedan ryggsäck med dricka till Per och mat till mig Oskar. Oskar kröp omkring där uppe på toppen på en filt jag hade med mig och tyckte det var intressant att studera stenarna på marken. Efter nån timme somnade han och sov sött ett par timmar i vagnen. Efter tävlingen gick vi ner till målområdet och chillade lite i tältet. Sen var det dags för prisutdelning o det gick bra för CRT, Fredrik Edin blev trea i herrelit och Angelica Edvardsson blev tvåa i damelit. Bra kört!!! Per hamnade precis utanför pallen i sin klass, det kändes väl lite surt för honom. Sen åkte vi hem så vi var väl hemma bid fyra nånting o vi slappade bara.


Fin utsikt från Hammarbybacken

Så skulle Per åka iväg till Garbos o äta middag med sitt team så jag var hemma o gosade med Oskar. Han var ganska lugn o snäll och somnade vid tie så då kröp jag ner i soffan med filt, film, chips och läsk. Sov lite dåligt sen då Oskar låg o vred och vände på sig och gnydde och hade sig. Per kom hem vid halvfem o det var väl där nångång jag somnade ordentligt.
Var en seg morgon, Oskar vaknade vid halvnio och ville busa så dåvar det bara att pallra sig upp så jag passade på att äta lite frukost, sen somnade han lite efter 11 och då la vi oss igen och powernapade lite till ett. När vi vaknat till liv tog vi oss en långpromenad till Hornstull längs med vattnet.


När vi kom till Mälarhöjdsbadet stannade vi till vid deras utomhusgym och kollade läget. Oskar ville ävem han testa deras maskiner men han tyckte det var för lite motstånd.. Vi fortsatte promenaden och när vi kom fram till Hornstull så visade min Runkeeper fel med ca 5km, men när jag sen laddade upp den så stämde siffrorna.. Den verkar leva sitt egna lilla liv den där Runkeeperappen. Det var dock snäppet värre med Pers telefon, enligt den hade vi gått 35mil!! Jaja, vi åt en god middag på Thailändska Tigern o så åkte vi hem så vi var hemma lite efter åtta o nu ligger vi här och slappar framför teven o det börjar väl bli dags att lägga sig och sova så man orkar med morgondagen :)

Här är Oskar som inte ville ligga i vagnen utan hellre va uppe o klättra på pappa

Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: