torsdag 5 maj 2011

Tandläkarbesök och blivande lokaltidningskändis

Ja idag var det dags för det årliga tandläkarbesöket.. Eller, jag var där för några veckor sen, men eftersom jag kom på i senaste laget att man kanske skulle haft en barnvakt till Oskar så fick jag ta med honom. Han var kanske inte på sitt allra bästa humör och började tokskrika mitt i allt så vi bokade en ny tid, vilket vi ändå hade fått göra då jag hade 3 småhål som skulle lagas vilket skulle ta ett tag att fixa så det kanske inte är det bästa att ha med en lite bebis då. Så idag lämnade jag in Oskar hos Per så han fick vara där under tiden. Det hade gått bra för dem båda och jag satt i en riktigt skön stol hos tandläkaren. Mindre skönt var lagningen och ännu mindre skönt var räkningen som kom sen...! Japp, där försvann skattepengarna då..! I vart fall hälften av dem.. Suck..! Finns ju roligare saker att göra om man säger så..!
Sen åkte jag tillbaka till Pers jobb och hämtade Oskar då Per skulle ut till Lida och cykla lite så gick vi bort till Stora Essingens tvärbanestation för att bege oss hemåt.. Ja det gick ju inte så bra som jag hade tänkt.. Råkade ju hoppa på fel tunnelbana..! Vet inte om det stod fel på skyltarna eller om det var jag som var blind, så jag hamnade på Fruängen-linjen istället. Stod och dividera med mig själv om jag skulle hoppa av nästa station och åka tillbaka för att hoppa på rätt linje eller åka till Västertorp och gå hem. Jag bestämde mig för det senare då Oskar ganska precis fått mat och var ganska lugn och glad. Så jag knatade och när jag var ungefär vid Sätra idrottshall stannade en bil på andra sidan vägen och det hoppade ut en tjej. Jag trodde hon skulle fråga efter nån väg eller så, men hon presenterade sig som en reporter från lokaltidningen och hon höll på att skriva en artikel om trafiken E4an och alla partiklar som kommer därifrån och hur det påverkar de som bor i närheten, så jag fick säga lite om hur jag upplevde det och det tog en fin bild på mig och Oskar som kommer va med i lokaltidningen på tisdag.. Yaiks! Får vi se hur hon vinklade allt det jag sa haha!! Tyckte de snackade om att de skulle ut på första sidan oxå, jösses..! Skönt att jag kände mig så snygg med bedövning i halva ansiktet och kinden och underläppen som bara hänger...! De tog ganska många bilder så jag hoppas de väljer ut den snyggaste.
Nu blir det sen middag efter att ha matat en lite kinkig Oskar som nu har däckat i soffan framför iq fiskmåsteve i form av Lyxfällan.

Inga kommentarer: