tisdag 10 maj 2011

Djurgårdspromenad

Idag blev det en heldag ute på Djurgården med Madde och hennes son Edwin. Vi möttes upp på tunnelbanan vid centralen, sen åkte vi till Karlaplan och gick därifrån ner till Djurgården. Det var riktigt härligt väder idag så idag kan man inte klaga över att va mammaledig ;)

Vi började promenaden med en glass vid kiosken precis när man gått över bron (där vi f.ö alltid köper glass på 17e maj) Vi gick i sakta mak längs vattnet och Edwin sov. Oskar var vaken men låg snällt i vagnen.. Han blev lite gnällig ett tag, men han fick nappen och slumrade till en stund.. Sen fortsatte vi gå och gick tillbaka nästan runt hela Djurgården och sen upp till Karlaplan så jag var inte hemma förrän runt halv sju, då var vi ganska trötta och jag var skithungrig eftersom det enda jag ätit var en bautaglass vid ett-tiden.. Oskar var mest trött och han grinat och skrattat om vartannat hela kvällen men somnade för en timme sen efter att ha fått lite mat. Hade honom även en stund i bärselen så han kunde se sig omkring lite


Oskars framsteg idag var att han tog tag i sin lilla Pinguskallra själv idag när vi satt på tunnelbanan och höll kvar den. Det kändes som att han inte bara "råkade" få tag i den utan att han faktiskt tog tag i den själv.. Han fick även sitta i mitt knä när jag åt mina mackor vid köksbordet och läste en tidning och det var rätt kul att sitta och känna på sidorna och titta på bilderna (olika färger och "mönster" kanske det var?) Kul var det att se dessa framsteg i vart fall!

Imorgon blir det återigen ett besök på Öppna förskolan, ska bli skojigt hoppas jag och hoppas att Oskar är utvilad efter dagens utflykt!

Inga kommentarer: