tisdag 31 maj 2011

Balkongmys

Jepp, jag sitter här på balkongen och gottar mig nu medans Oskar sover i vagnen. Får se hur länge det varar ;)
Här rullar det på ännu mer med Oskar nu, upptäckte i fredags att han börjar få tänder. Tyckte han har vart lite gnälligare än normalt sen vi kom hem från Skövde och efter 17e maj-firandet, men jag trodde bara det berodde på att han var lite utmattad efter allt flängande men så i fredags så tog han tag i min tumme och stoppade in i munnen och det var ju inte bara tandkött där inte, så kollade jag, och mycket riktigt, där var två små vita riskorn i underkäken. Lilla skrutten börjar bli stor nu.. Så idag köpte jag en liten tandborste till honom, så får vi se hur det går med det sen då! ;)

Ser ut att va lite sugen på pappas nutellamacka..

Ja i helgen var vi i Borlänge och Per tävlade. Det gick sådär för Per, han var inte jättenöjd men det hade inte blivit så mycket sova för stackarn heller förra veckan så han va lite trött. Sen kom vi upp sent i fredags och skulle upp tidigt i lördags så det blev inte mycket sova då heller. Men som tur var sov Oskar bra natten mellan lördag och söndag så vi var utvilade och pigga hela familjen i söndags (någotsånär i alla fall)

Här står vi och hejar för fullt på cyklisterna som dundrar förbi

På vägen hem stannade vi i Farsta för att äta lite middag. Oskar fick prova att sitta i deras barnstol som de hade köpt till Delance och han satt riktigt fint i den så igår traskade jag ner till Ikea och köpte en till oss så han kan sitta med vid matbordet. Så igår fick han sitta med när vi åt middag. Vanligtvis får han sitta i någons knä eller så sitter vi i soffan och då får han ligga brevid men det börjar han tröttna på nu. Han tyckte det var jättespännande att titta på oss och följde varje rörelse vi gjorde. Han tittade också väldigt nyfiket på kycklingen som stod på bordet. Dags för smakportioner snart kanske???

Sitter riktigt fint i stolen och läser bok!

Inga kommentarer: