måndag 30 juni 2008

Måndag

Så var det måndag igen, o jäklar vad tung den var..! Okej att måndagar kan vara tunga men den här extremt tung.. Kan bero på att det full fart igår kanske, med tidig uppgång och sent isäng..

Åkte ner till Eksjö i lördags eftermiddag och det gick bara bra, åkte hemifrån vid tretiden och kom fram runt 18-tiden. Bodde på ett mysigt vandrarhem mitt inne i stan. Lagade lite middag och sen tog jag o Per en promenad inne i gamla stan. Kanonmysigt med gamla trähus och kullerstensgator! La oss ganska tidigt eftersom vi skulle upp vid sju-tiden igår så det var ju lika bra det.. Klockan ringde *USCH* och det var bara att kliva upp, halvt i koma..

Regnade lite fint utomhus men det slutade efter ett tag, TUR tänkte jag.. Sen skulle jag o Hjalmar åka runt banan och langa till Per och hans kompisar, men innan vi hoppade iväg så bytte jag faktiskt till gummistövlar vilket var tur för efter att de hade passerat första gången så öppnade sig himlen o det fullkomligt vräkte ner.. Helt kolsvart på himlen o regnet stod som spön i backen.. Då var man glad att man äntligen fick användning för gummistövlarna.. Per kom i mål på en fjärdeplats i sin klass vilket jag tyckte var bra kört i den lervällingen som var, men tyvärr hade cykeln börjat krångla så det gick väl inte så fort som han ville..

Efter tävlingen var det dags för mig att hoppa in i förarsätet och ratta saaben upp till Tranås och hälsa på min kompis Lindah som flyttade dit i mars. Landsväg hela vägen dit, typ 90km/h, riktigt skoj att köra bil så långt, kanske 4-5mil, och känna att man faktiskt kör för att ta sig nånstans och inte bara ut o traggla. Fick upp bilen i 90 utan problem, nu ska jag bara lära mig att få stopp på skiten oxå.. ;)


Var jättekul att hälsa på Lindah o Mattias o Tuva igen! Fikade lite och fick te och bullar. Tuva var lite blyg och ville inte riktigt prata med en, men blev jätteglad när hon fick sitta hos pappa och äta bullar.. :)

Efter att vi hade vart och hälsat på dem fortsatte jag köra ca 4 mil till upp till Mjölby, sen blev det motorväg o då fick Per ta över.. Tycker det verkar lite läskigt ändå med motorväg.. Farten är inga problem, det vet jag ;) HAHA!! Känns bara lite nervöst med påfart o grejer o trängas med andra bilar.. Av kommer man väl alltid men man ska ju på oxå.. Men det kändes bra att köra, och det var kul att få köra så långt oxå.. Som sagt, nu ska jag bara lära mig få stopp på schabraket.. Kom in med lite för hög fart i en högersväng.. Men vi hade med oss en passagerare i baksätet o han lyckades somna där bak så det ska man väl se som ett positivt tecken.

Nu ska jag vara duktig och laga lite middag o sen blir det nog att lägga sig tidigt ikväll.. Hehe, man kan ju alltid PLANERA att man ska göra det, sen hur det faktiskt blir är ju en annan femma..;)

JUUUST det ja!!! Är ju ledig på fredag!!! Fan så nice!! Bara tre dagar kvar att jobba! YES!! får se om vi åker o plockar mer jordgubbar.. det börjar bli tomt...

Inga kommentarer: