tisdag 17 juni 2008

Däcksbyte och övningskörning

Nu har vi genomgått fas 4 av XX antal i upphottningsfasen av vår racersaab.. Nu var det Pers efterlängtade fälgar och däck som äntligen hade kommit. Han var så ivrig att hämta dom så han väntade inte ens tills avin hade kommit utan skrev ner kolli-id't och hämtade hjulen igår. Det var en lycklig Per man träffade på där hemma. Mindre lycklig blev han när han insåg att fälgkorset hade för kort hävarm så han fick inte av muttrarna.. Men efter ett besök hos hans föräldrar igår igen för att passa på att hälsa på Hans och Nellie medans de var här och lite samtal till en kompis åkte vi till Axelsberg där hans kompis Niklas hade en annan typ av fälgkors med längre hävarm, och då var det inga problem, Per sken upp som ett litet barn på julafton när medans han skruvade av hjulen och satte på de nya.

Såklart fick ju jag oxå hjälpa till och skruva av hjulen.. Men det var efter att Per hade lossat på muttrarna eftersom jag inte är så stark.. ;)












Så här snyggt blev det när dom äntligen kom på. Anledningen till att den svarta listen skiner så fint är för att jag stått o putsat med Bumper & Tire Shine ;) Eller vad säger ni? Visste är det fiint??
Kom hem alldeles för sent, typ vid kvart över elva nånting och då skulle jag tvätta min jacka som var mer grå än vit och var tvungen att vänta på att tvättmaskinen var klar.. Snark!! Man var ju inte så jäkla snygg när klockan ringde imorse.. Mardrömmar har jag haft oxå.. Ska ju ut med körkolan imorgon bitti och drömde att jag var ute på motorvägen och körde och när jag sen skulle svänga av hade jag ingen kontroll över bilen och kom alldeles för fort in i en kurva, bilen sladdade runt ett par varv, dörren på passagerarsidan flög upp och läraren flög ut, skrek att jag var ett hopplöst fall och aldrig kommer få mitt körkort och åkte därifrån.. Och kvar stod jag..! Ensam mitt på avfarten.. Men så illa ska det väl inte vara på riktigt hoppas jag.. Vi får väl se imorgon. SKulle ju ha kört vid 06,55 men så ringde dom idag och frågade om jag kunde flytta fram till 7.40 istället. Passa mig nog rätt bra tror jag, kan jag sova ända till kvart över sex... ;)

Har vart ute en sväng med Per nu.. Gick nog rätt bra, det går framåt sakta men säkert.. Tog mig igenom några vänstersvängar, ett vägbygge och en rondell. Får se vad man får lära sig imorgon.. Var en timme på skolan idag o läste teori, gick bra.. Jag vet inte om det beror på att man faktiskt lärt sig nåt eller om det är för att man gått där så många gånger så man lärt sig frågorna.. Hoppas på det förstnämnda.. Men det känns iallafall som att det går framåt, inte helt hopplöst..
Imorgon, fotboll! Undras hur det går för Sverige.. Jag hoppas vi vinner, men efter att ha sett Sverige mot Spanien vet jag inte om jag är så imponerad.. Man kan ju hoppas på oavgjort så vi kommer vidare.. Men då blir det mot Holland o det kan bli svårt..
Nej nu fan är klockan mycket. Marsch i säng så man är pigg o fräsch i huvet imorgon o inte kör i diket.. Läser ni på löpsedeln om nån som krockat o kört i diket i Sundbyberg imorgonbitti så vet ni att det är jag.. ;)

Inga kommentarer: