söndag 15 juni 2008

Slut på en lugn helg.

Inser att jag inte kanske är allt för duktig på att uppdatera den här bloggen, men jag får väl försöka skärpa till mig lite..
Så var den här helgen slut. Har inte gjort många knop alls den här helgen. Helgen "började" väl kanske redan fredag morgon.. Eftersom min chef hade bjudit hem gruppen på en liten sommardrink innan alla drog på semester så var folk lite aningens sega.. Vi hade en riktigt trevlig kväll som började med lite bubbel och jordgubbar medans vi tittade på en liten ihopklippt film på ca 10minuter från vår kickoff som vi hade i mitten av april i våras, det var rätt kul att se. Sen gick vi ner och tog ett glas vin på Dieselverkstaden innan vi drog hem till chefen där det bjöds på lite enklare tilltugg och dricka, så det blev massa skitsnack och skratt innan jag, Jonas och Annika åkte hem runt halvett. Då kan jag säga att vi var ändå bland de första att åka hem...! Var hemma typ kvart över ett o stupade i säng vid halvtvå-två.. Pigg och glad när klockan ringde 07,30!! Hehe -NOT! ;)
Kom in runt nietiden och då var jag ändå bland de första att komma in. Blev en seeeeg lååååång dag som aldrig ville ta slut med pizza på grillen till lunch. Satt fint.. ;)
Skickade iväg Per på bio på kvällen, hans kompis ville gå på bio med oss o hans tjej och se Hulken, men eftersom jag tvärvägrade så gick dom själva och jag låg hemma och tittade på Dirty Dancing och storgrina och sen Love Actually. Somnade på soffan vid halvelva o Per väckte mig lite fint vid halvett o undrade om jag inte skulle lägga mig i sängen kanske.. ;)

Lördagen blev lugn, tränade lite hemma med min workoutdvd. Kändes rätt bra trots gårdagens pizzalunch och popcornmiddag.. ;)

Åkte till Johnny och Marie på kvällen o kollade fotbollen. (No comments!!) Spöregnade ute men Johnny hade bestämt sig för att vi skulle grilla så med hjälp av ett paraply så fick vi grillat iallafall. MUMS!!!
Sen gick vi och bowlade i deras lokala bowlinghall, ett stenkast från där dom bor.. Riktigt kul även om det gick åt helvete som alltid när jag bowlar, typ 70 poäng på en serie..

Jag var duktig och övningskörde till dom från Sköndal på småvägar. Det går väl framåt lite grand iallafall. Per behövde inte säga till mig en enda gång att jag låg fel på vägen och jag tog mig igenom en vänstersväng i en rondell och en vänstersväng upp till där dom bor. Är ganska stolt över mig själv. :)

Kom hem runt halvett eftersom jag tvingade Per att stanna på Statoil på väg hem o köpa "fyllemat" till mig, French Hot dog. Per skulle inte ha nåt först, men sen fick han syn på chipshyllan och ville ha chips o dipp. Satt o slökolla teven o sen somnade jag IGEN framför teven o vaknade vid halvtre o la mig i sängen igen.. Varför är det skönt att somna framför teven egentligen????

Idag har vi inte heller gjort många knop.. Låg o slappade i soffan och kollade på Arn innan vi åkte till Farsta och hälsade på Pers föräldrar och hans bror + fru som är här nu och hälsar på, och mina föräldrar var oxå där så det var en riktigt trevlig kväll.

Övningskörde hem idag oxå, från Älvsjö på småvägarna. Gick väl helt ok, nu ska jag bara lära mig svänga oxå.. ;) Per säger bara att jag svänger försent eller förtidigt (mest det förstnämnade iofs) men aldrig NÄR jag ska börja svänga.. Vi ska till Farsta imorgon igen så får jag kanske köra lite sen när vi ska hem, får vi se hur det går.

Ska bli skönt med kortvecka nu. Halvdag på torsdag o sen ledig på fredag. SWEET! Då drar vi upp till Dalarna och Mora, antagligen åker vi till Rättvik på fredag och festar där som vi brukar göra!

Inga kommentarer: