lördag 7 juni 2008

En hyfsat slapp dag..

Det var det igår med.. Gjorde inte så många knop, tvättade lite kläder, hjälpte Per att putsa på bilen och låg ute på gården och solade så nu är man sådär röd och fin på ryggen.. Åkte in till "Smaka på Stockholm" på kvällen för att äta lite, men satan vad med folk. Ja, i och för sig, vore konstigt annars. Solsken, varmt, fredagkväll.. Svårt att komma fram, långa köer till maten som var hutlöst dyr! Köpte en tallrik med Yakitori-spett (?) med ris till Per, och det var 4 små ynkliga spett och en liten hög med ris! 75kronor skulle dom ha!!! SHIT! Säger jag bara!!! Sen gick vi mest omkring o tittade på folk, kan ju va kul det med! ;)

Idag var vi ute en sväng på Lida, Per tävlade i sprinttävling så vi var där ett par timmar. Solen sken och det var varmt!
Hjalmar i Pers klubb hade skickat ut ett mass-sms om samling imorgon efter tävlingen med bad och picknick tills solen går ner. Det tackar man inte nej till så nu har vi vart och införskaffat rostbiff och potatissallad och Per står ute nu och gör vanlig sallad. Håller på att frysa vatten att ha som kylblock i kylväskan. Kan ju vara bra, vet inte om jag är så sugen på potatissallad som stått ute i 30graders värme..

Satt o kolla lite på aftonbladet o hittade den här artikeln. Fyfan! Först nio timmar i vattnet o sen när man äntligen kommer i land så är det ett reservat för världens största ödlor! Glad det inte var jag!! HUA!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Eva! Jo, jag tackar. Jag satt och sneglade på tv´n igår kväll. Snacka om ögongodis..;) Ha en fortsatt trevlig helg själv!