söndag 1 juni 2008

Fortfarande sommar och varmt!

Så den här den helgen har mestadels spenderats utomhus.
I fredags var vi hos en klubbkompis till Per som tog studenten, så det blev lite mat lite vin o lite bada i poolen. Nej, hade inte badkläder med mig så det blev ett dopp med kläderna på. Hoppade i frivilligt, det fanns det andra som inte gjorde.. :) Drack ett riktigt gott rödvin. Il Gandia tror jag det hette. Ska kolla bolagets hemsida! ;)
I lördags ringde klockan 06,00 biiiiiiiiip. Per gick upp för att åka till Västerås och tävla, jag låg kvar i sängen o sov vidare en liten stund till. Gick upp o la mig och solade på gården. Per kom inte hem så sent så vi stack in till stan, Hornstull och tittade på maraton. Satte oss på mitträcket vid Västerbron och hejade fram de som var ute o sprang. Jag är glad att jag inte sprang, men jag är samtidigt otroligt imponerad av dom som tar sig igenom dessa 42km. Skulle va rätt coolt att ta sig runt det nångång, liksom bara för att ha gjort det. Samma sak med Vätternrundan skulle jag också vilja ta mig runt. Men det får bli en annan gång, ett annat år.. :) Skrattstock ute på Långholmen var det också. Vi tog med oss filt o gled dig lite fint vid halvåttasnåret och trodde vi skulle få plats.. Hmm, nja, ståplats fick det bli. Lyckades klämma ner oss lite fint på en sandplätt sista timmen där vi lyssnade på bland annat Soran Ismail, Jakob Öqvist, Janne Westerlund, några andra jag inte minns namnet på, och sen såklart, allas vår Björn Gustavsson som avslutade det hela! Tycker han är så himla bra!!!

Idag tog vi oss en liten cykeltur och kom efter mycket om och men fram till Rålambshovsparken och där var det mycket folk men det var riktigt nice att lägga sig där o bara sola. Det var det fler som tyckte.. Bara glasskön tog väl en kvart innan man var framme.
Hoppas verkligen solen håller i sig.
Hoppas i alla fall att det är fint väder nästa helg, då ska Per tävla i Lida Loop, en av Sverige publikvänligaste cykeltävlingar tror jag. Ligger precis vid en liten strand där man förhoppningsvis kan ta sig ett litet dopp efteråt o svalka av sig lite. Det har vart fint väder i två år av tre (lovande statistik!) så det är bara att hålla tummarna!!

Inga kommentarer: