tisdag 1 juli 2008

Sjuk eller bara allergi?

A good question. Vaknade imorse o kände mig helt sänkt..

Var tvungen att stressa lite eftersom jag kom upp lite sent, och eftersom Swebus o Busslink gått ut i strejk så är det typ inte en enda buss som går här i Stockholmsområdet.. Därför blir man förpassad till Saltsjöbanan för att ta sig ut till jobbet, men eftersom det är sommar och tydligen ingen jobbar då så går den bara en gång i halvtimmen.. Kommer lite för tidigt till Slussen, lika bra det så man inte missar ett tåg o får vänta 30min.. KOmmer ner på perrongen.. smockat med folk och så hör man i högtalaren "8minuters försening på Saltsjöbanan" Yes vilken häääärligt underbar dag det kommer bli...! Äntligen kommer tåget in, "bara" fem minuter sent nu, smockat med folk, folk får till och med stå inne i kuren där chauffören (heter det så på tåg??) står o kör tåget.. Haha vilken syn när tågpersonalen öppnar dörren ni till kuren och ut trippar en fem sex pers som stått där inne och trängts!

Kommer efter mycket om och men till jobbet.. Börjar känna mig tung i huvet o lite aningen tjock i näsan.. Kom hem vid sex-tiden, först kändes det faktiskt bättre, men det vände efter nån timme :( Har bara slappat o kollat på film. Passat på att se Enchanted då Per var ute och tränade.. ;) KOllade precis pollenrapport.se och såg att gräspollen ligger på max just nu, så jag hoppas bara att det är en allergiförkylning.. Borde gå o lägga mig nu.. borde gått o lagt mig för en timme sen.. Minst.. Så varför sitter jag här?? Bra fråga..!

Nu får det vara bra för idag! Go'natt!

Inga kommentarer: