lördag 19 juli 2008

Borta bra...

...men hemma bäst.. Så är det ju! Eller iofs... hade jag vart typ nere i Egypten o slappat på en strand hade nog borta varit bäst. Iallafall hemma från Norberg nu. Sååå himla kul var det inte där. Det var kul att titta på Per och heja på när han tävlade två dagar av fem.. Sen var det mest sitta och vänta på att nåt kul skulle hända.
Per tävlade igår igen, då var det vanligt crosscountry och han slutade på en sjätteplats, vilken han var sådär nöjd med då han hade hoppats på pallplats. Jag tyckte han körde på bra och fick körde ikapp några på slutet då han tidigare låg runt tiondeplats hela loppet.
Efter tävlingen åkte vi in till Norberg och gick på Elsa Anderssons Café, typ det enda jag tjatat om hela veckan, äntligen kom vi dit. Där köpte vi inte mindre än tre tårtbitar, en var och sen delade vi på den tredje. Det fanns så mycket att välja på och vi fick lite beslutsångest... Men va fan, ska man svulla kan man lika gärna göra det ordentligt.. ;) Sen var man rätt mätt.. ända tills jag såg några andra komma med varsin räkmacka.. Men då fick det va.. Vi skulle ju faktiskt äta middag oxå.. (vaddå?? Kan man inte äta tårta till middag???)


Då blev det nästan en lyxmiddag, grillad lax, färspotatis, nån hemmagjord sås och sallad!
Skulle inte ha nåt emot att äta grillat varje dag...

Idag tittade vi på när eliten körde, var rätt kul på sätt o vis men inte kul att klättra upp för en slalombacken och fram och tillbaka i skogen när det regnade och solen sken om vartannat..! Har man dessutom ont i varenda kota i ryggen och led i hela kroppen efter att ha legat på en rätt hård säng i nästan en hel vecka blir man lätt lite grinig... ;)

Lagom tills de tre första killarna gick i mål öppnade sig himlen och regnet vräkte ner! Tycker synd om de stackarna som då skulle ge sig ut på sitt sista varv. Skönt för oss dock som då bara kunde sätta oss i bilen och gasa hem. Nu var det Per som körde eftersom han ville testa kringelkrokvägen. Han tyckte jag kunde köra från Sala och hem, men då jag blev lite åksjuk av att åka kringelkrokvägen hade jag jämt jobb med att försöka andas friskluft och koncentrera mig på vägen. Stannade till i Enköping o köpte en jäklarns massa godis!! Får se hur länge det räcker.. ;)

Får även se vad vi hittar på den här veckan som kommer. Eventuellt en kryssning till Riga så man får se nåt annat som inte har med cykel att göra!
Nu blir det snart sängdags i sin egen säng.... ÄNTLIGEN!!!!
G'natt!

Inga kommentarer: