söndag 13 juli 2008

Brumbrum!!

Så var vi hemma igen då efter en helg i Rättvik med ett litet stopp i Norberg. Åkte ju som sagt igår förmiddag och plockade upp Fredrik Edin vid elva-tiden och sen var det gasen i botten bort till Enköping sen var det minsann min tur att ta över ratten.

Otroooooligt rolig väg den där väg 70.. NOT! typ 90-väg bara rakt fram.. Men det gick bra.. Tog mig igenom några rondeller och nån vänstersväng lite halvt om halvt o sen skulle jag svänga in på en mack där det gick alldels för fort, men man lär sig ju av sina misstag.. Kom till Norberg där sm går nu i veckan och killarna skulle testa banan ett varv innan, och det var ett väldigt spännande väder, ösregn och strålande sol om vartannat..

Sen åkte vi till Rättvik och Per fick ta över ratten. Kom fram till stugan vid åttatiden efter att ha hämtat lite nummerlappar o sånna där andra praktiska saker och spartanskt som jag sa.. Hmm, jo tack det kan man ju säga utan att överdriva.. Det fanns INGENTING i stugan. Fyra sängar och två kokplattor, inte ens vatten. Man fick hälla upp vatten i en hink och ha stående.. 450kr kostade det.. Och städade man inte efter sig så fick man böta 700!


Diskmöjligheter fanns det inte heller direkt.. Det fanns ett litet "kök" eller vad man ska kalla det med två diskhoar. Ville man diska så var det nedan som gällde: (såvida man då inte packat med sig diskborste o diskmedel och diskpropp, vilket man ju brukar göra hihi)



Men mysig var den iallafall, en liten timmerstuga precis vid en lite älv som rann förbi, och jag måste faktiskt säga att jag har nog aldrig sovit så gott på ett vandrarhem eller i en stuga som jag gjorde inatt.


Upp tidigt och hoppa imorse, uppe med tuppen kl 07,00! Åh så pigg och glad man var! Äta lite frukost, se till att städa ordentligt, för några 700 hade vi inte lust att betala! Starten gick 10.00 och jag och Louise åkte runt banan och langade as usual! Loppet gick fort, förste man hade väl en tid på typ 2,20. Per kom in på en femteplats i sin klass och då hade han kört upp sig rätt bra, för vid de två första langningarna låg han längre bak. Duktigt jobbat!


Ja sen ja! När tävlingen var slut, då var det min tur att ratta ner våran pärla ner till Enköping. Lite segt i början för jag var lite trött och slut efter att ha gått upp så tidigt och jag måste säga att langning är faktiskt ganska ansträngande och stressigt, man ska ha koll på vart man ska, vart dom ligger, när dom kommer, hinner man till nästa ställe osv. Men iallafall, körningen gick bra, fick bättre flyt på att sakta ner inför korsningar och så, men det var vid nåt tillfälle som jag kom in lite för fort, men det kändes bättre än igår.. Men som sagt, man lär sig av sina misstag. Gjorde några omkörningar oxå. Var kul att trycka till gasen lite! ;) Har vart uppe i 110 nu.. kanske lite över... *ähum* Så det kan bli.. hehehe..


Nu har Per precis vart nere o köpt lite gottit nu ska vi lägga oss i soffan o pilla oss i naveln o bara slappa. Imorgon blir det att tvätta bil, tvätta kläder och packa inför sm-vecka i Norberg.


See ya!

Inga kommentarer: