torsdag 17 juli 2008

SM-vecka

Norberg... Av alla ställen så sitter man i Norberg.. Det har jag gjort sen i tisdags och kommer att få göra det tills på lördag. Vadan detta då? Jo SM såklart i mtb.
Vi kom hem i söndags kväll, måndagen ägnades till att tvätta kläder och städa så det är någorlunda snyggt när man kommer hem.
Kan inte påstå att detta är den roligaste platsen att vara på. Stan går man väl igenom på en kvart och här där vi bor händer det inte heller så mycket. Vi bor iofs rätt bra, typ 200m från tävlingsområdet och startrakan på banan går i princip utanför altandörren på vandrarhemmet. Kan va skönt så man inte behöver gå eller åka så långt, men o andra sidan är det lite långtråkigt för det finns inte så mycket här att göra.. In the middle ofnowhere typ.. Lite kul på dagarna när det är tävlingar, men nu på kvällen finns det inte så mycket att göra. Tur man packat ner datorn så man kan glo på film.. ;) Igår blev de Shrek,får se vad det blir för skoj ikväll..

En tävling har Per kört, tempo igår. Trodde han skulle få en pallplacering, men så var icke fallet dessvärre. Per har lite otur med formen på sm, den går jämt ner. Vet inte vad det beror på, nu berodde det nog mest på att det var en lång backe i början vilket han inte riktigt brukar gilla. Han kom in på en tiondeplats till slut. Imorgon är det dags igen, då är det dags för "vanligt" crosscountry, så jag håller tummarna för att det går bättre då! Jag hoppas även att det blir fint väder så man inte behöver stå i spöregnet när man ska langa. ;) Men jag har ju mina fina vita gummistövlar annars! ;)

Kört bil har jag gjort oxå!! Körde från Enköping och hit, 15 mil kanske. Körde en jättekurvig 90-väg hit från Sala. Den var rolig att köra men jag fattar fan inte hur man kan köra i 90 på den vägen. Jag körde typ i 65-70, kändes mer lagom, men annars håller jag nog farten bra, tränade på att tvärnita oxå eftersom jag tydligen bara sitter o "duttar" på bromsen. Nu är det riktigt kul att köra bil så det blir nästan bråk om vem som ska köra.;) Nu är det bara motorvägen kvar, får se om vi tar det på vägen hem, eftersom jag inte får köra kringelkrokvägen på lördag. Per var lite avis för att jag körde där i tisdags och sa mycket bestämt "på lördag är det jag som kör den här biten" Han vill väl ut o ralla runt lite. ;)

Nu är grabsen ute o tvättar cyklarna så dom blir fina tills imorgon. Själv sitter man här o gör mest ingenting... Imorgon efter tävligen ska vi iallafall in till "stan" och gå på Elsa Anderssons konditori. En riktig höjdare har jag hört från flera håll. Återkommer med rapport! ;)

Inga kommentarer: