torsdag 1 maj 2008

Lite långledigt!

Äntligen är man lite långledig. Kan behövas.. Man är lite sliten efter allt man har att göra på jobbet och all övertid.. Räknade ihop övertiden i tisdags och har fått ihop 23 timmar den här månaden. Får se hur mycket som försvinner av det, då jag vart sjuk två dagar och två besök hos naprapaten à 200kr/stycket.
Ja, återbesök hos naprapaten i tisdags.. Han var inte snäll!!! Han kollade ingenting på svanken, utan det ska vi ta nästa vecka. Däremot tryckte han ut ett gäng triggerpunkter som satt vid skulderbladet och i nacken.. Jag låg där och kved och det gjorde djävulskt ont, men då tog vi det ändå bara lugnt som han uttryckte det.. Vågar inte tänka på hur det skulle kännas om han skulle ta i ordentligt.
Igår var det halvdag. Jobbade till 13.00. Skönt!! Kan man få vila lite, trodde jag ja... Ringde Per på väg hem som glatt meddelade att bilen äntligen var klar så han skulle åka och hämta den.. Sem säger han lite försiktigt "men jag glömde plånboken hemma.." Jaha och då menar du att..?? "hmm.. ja du kanske kan komma hit med den..." Jaha, blev att åka och handla vin och middag, hem och vända och sen sätta sig på sightseeingbussen till Älsvjö o så hem igen så man var ju inte hemma förrän vid halvfem igen..
Hade inga planer för kvällen så efter ett kort samtal med Marie drog vi över till Tyresö och roade oss med att sjunga Singstar!! Johnny skulle utmana mig på Boten Anna och Barbiegirl. Tyvärr vann han, men så har han ju tjuvtränat oxå
Drack lite vin och cider och Marie och jag tog väl en shot eller två.. Kom hem vid tvåtiden och sen var det bara pang isäng.. Lite seg idag. Har inte gjort än så länge.. Jo, tvättat har jag gjort, men det är ungefär allt...

På lördag är det tävlingspremiär för Per nere i Mjölby och även premiär för mig som langare/support, så imorgon drar vi ner och passar även på att hälsa på Mats och Karin i Linköping och sover över där. Ska bli riktigt skoj att hälsa på dem igen!!
Enligt aftonbladets väderkarta ska det bli sol på lördag så jag hoppas det håller i sig.. Som langare/supporter innebär det en hel del väntande.. Innan tävlingen ska det värmas och pratas med andra cyklister och analysera banan. Sen är det tävlingsdags, och som langare är man förpassad till att stå på vissa speciellt utmarkerade lagningssträckor och de bitarna brukar inte vara de mest upphetsande sträckorna. Oftast en grusväg/motionsspår som lutar svagt uppför, så där får man stå och vänta på att de ska passera typ en gång var 20-25 minut. Efter loppet ska det varvas ner, pratas med andra cyklister igen och analysera loppet, vad som gick bra, vad som inte gick bra och varför. Sen ska det duschas (ja tack) och snackas lite till och diskutera vilka tävlingar man ska köra med under sommaren. Så, ja, mycket väntan blir det. Och då blir det mycket lättare om det är fint väder ute.. Är det allt för jävligt får man gå och sätta sig i bilen.. jag får återkomma med en rapport när vi kommit hem igen! ;)

Inga kommentarer: