torsdag 8 maj 2008

Sommar och sol!

Nästan iallafall, det har väl varit upp mot en 20 grader tror jag. Och med det kommer ju pollen, var och köpte allergitabletter på lunchen. Läste bipacksedeln, biverkningar: trötthet, sömnighet, dåsighet. Jotack, de fanns där alla tre...! Så man kan ju välja lite hur man vill ha det.. antingen tar man biverkningarna från tabletterna eller så går man och nyser och kliar i ögonen.. Lite som att välja mellan pest eller kolera...
Var ute och körde lite bil med Per efter jobbet, men helt på topp var man inte, det märktes ju rätt snart.. Uppmärksamheten och reaktionsförmågan var ju inte riktigt som den skulle, men gjorde ett litet försök på Älvsjöparkeringen och sen körde jag från Mälarhöjden och hem. Fick räcka för idag. Per ska tävla i Uppsala på lördag så då kanske man kör en sväng.


Solen skiner fortfarande och nu har vi precis premiärätit vår första middag på balkongen i år. Riktigt najs!
Tänk att vanlig köttfärssås med spagetti kan vara så gott! (Ja såklart det kan, det är ju jag som gjort den! ;) )


Nu ska jag roa mig med att kolla på sista halvtimmen av Lyxfällan..
Ha det gott i solen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad köpte du för några pollenpiller? Receptfria eller? Säg till din doktor att den ska skriva ut Telfast 120 mg till dig. Dom fungerar jättebra. Å sen använder du ögondroppar och nässpray. Jag känner nästan ingenting av det! :)

Eva sa...

Vet inte vad de heter.. Loratadin eller nåt sånt.. Dom var billiga iallafall.. ;)