onsdag 7 maj 2008

Ääääsch...

Vad seeeg jag är idag.... Och vad ska man skriva? Nåt ska man väl uppdatera med.. var på körskolan idag och pluggade lite teori.. Har väl en liten bit kvar om man så säger.. Frågade receptionisten hur lång väntetid man det är när man ska boka tid. Trodde det var typ flera månader så man kanske ska boka redan nu, men tydligen har man ändrat reglerna så skriver man upp för första gången är det bara tre veckors väntetid, samma sak med uppkörning.. Hmm.. kanske ska vänta lite.
Igår var jag ute och körde lite med Per. Tog några varv på parkeringen vid Älvsjömässan för att lära mig ha lite koll på bilen.. Gick väl rätt bra till slut. Lyckades klämma mig emellan en bil och ett släp som stod parkerade med endast en parkeringsruta emellan utan att repa bilen. ;) Älvsjö är rätt bra att köra på, men det är det inte bara jag som tycker.. De gånger vi vart där så brukar det vara ett gäng nybörjare, typ 16-17-åringar. Som jag säger till Per "jaha, det är jag och kidsen här då som rullar runt" ;) Ska väl ut en tur imorgon också. Pratade om att köra Häradsvägen mellan från Stuvsta och hem till oss.. Åkte där igår också och rekade lite. Femtiväg hela vägen och inga jobbiga korsningar.. Jo, en vänstersväng, men man kan köra rakt fram oxå, så blir det inte lika läskigt!

Har varit husmor ikväll också! Bakat äppelpaj! Fika en gång i veckan med avdelningen där vi turas om att göra ordna fika. Min tur denna vecka, och min äppelpaj är visst väldigt populär.. Så det blir till att baka två stycken till jobbet. Och sen vill man ju såklart ha en själv oxå.. Det mesta åker visserligen ner i Pers mage. Han ropade precis från vardagsrummet "ska vi dela på sista biten" Nja, är inte så sugen just nu, (23.20 på kvällen) men ta du.. Och det verkar det som han gjort oxå... ;)

Ja, just det, var hos naprapaten igår! Om jag tyckte det gjorde ont sist så var det ingenting.. Den här gången kändes det lite bättre vid högra skulderbladet och axlarna såg bättre ut, så han tyckte det var en bra idé att gå på vänstra skuldran.. Shit, det var inte att leka med!! Han tyckte i alla fall att jag kunde göra lite mindre ryggövningar, typ en gång varannan dag.. Dumdidum.. det har väl kanske blivit så att man gjort dem varannan dag ändå nu.. typ.. Men det ska man kanske inte säga. Återbesök igen nästa vecka...! Håller tummarna för att ser ännu bättre ut.

Nej fan om man ska lägga sig kanske, man ska ju upp och jobba imorgon.. Känner mig lite tung u huvet, troligtvis nån allergi, då kartan över hur hög björkpollenhalten var lyste röd över hela landet är det kanske inte så konstigt..

Godnatt på er!!!

Inga kommentarer: