måndag 19 maj 2008

Ännu mera övningskörning

Idag var jag också ute och övningskörde. Per var så snäll och gullig och bjöd mig på middag idag, så vi åkte ut till Tyresö och åt på en thairestaurang. Tog en sallad till förrätt med tigerräkor som skulle vara lite mellanstark. Hmm, ja inte mellanstark på svenskt vis i alla fall.. Superstarkt på svenskt och lite lagom på thailändskt vis. Slutade med att jag åt upp räkorna och gav resten av salladen till Per innan munnen brann upp.. Nåt wokaktigt till huvudrätt med grönsaker, räkor massa vitlök och lite svartpeppar. Lagom för min känsliga gom.. ;)
När vi ändå var i Tyresötrakterna hälsade vi på Johnny och Marie en liten stund. Körde dit från restaurangen. En vänstersväng i rondell, ett rödlyse och en vänstersväng. Klarade det galant! Of course!!
Sen skulle vi därifrån, då gick det väl sådär.. Har fortfarande lite problem att gasa till ordentligt och ha lite koll på bilen, men jag gör små små framsteg för varje gång. Klarade av att ta mig genom några rondeller och rödlysen, en byggarbetsplats och en vänstersväng, mellan två bilar. Så en vacker dag sitter jag där med kortet, ensam bakom ratten.. Jösses.. Den dagen känns långt borta.. Men innan första september ska det vara klart för den sjunde går tillståndet ut.. Så nu jävlar!!! :)

Inga kommentarer: