måndag 28 april 2008

måndag.. Suck...!

Jaha så var det måndag igen.. Okej att måndagar kan vara sega men den här var verkligen segare än seg.. Kanske kan bero på att det inte var nån lugn och skön söndagkväll som man är van vid.. Var i farsta hos svärföräldrarna och åt middag, och nu när bilen är på reparation blev det till att åka kommunalt.. *suck* o som om det inte vore nog att åka kommunalt var vi tvugna att åka in till t-centralen innan vi kunde vända hemåt igen, för Per skulle på apoteket, så vi var väl hemma vid kvart över tio. Kom inte isäng förrän vid midnatt nångång. Upp o hoppa med tuppen klockan sju imorse..
kommer till jobbet och har en otroligt rolig dag med ont vid skulderbladen som gör att jag får ont i huvet, och otroligt stimulerande arbetsuppgifter som bestod i att på förmiddagen stå vid kopieringsmaskinen och kopiera upp en massa papper och resten av dagen bestod i att regga ärenden.. Måste folk bråka om sina räkningar? Kan dom inte bara betala?? fast.. då hade ju inte jag haft nåt jobb.. Hmm..!

Var inne i stan efter jobbet och träffade Cissi. Var på nån svensk-italiensk restaurang på Drottinggatan och åt pizza o drack rödvin (10 vuxenpoäng till mig för rödvinet ;) ) och sen efterrätt på det.. Hemlagad glass med topping.. "hemlagad" jo tjena.. Öppnat kartongen själv o lagt upp den i skålen, men "hemlagad" njaaaa.. Smakade mer som GBs bigpackglass.. Cissi åt chokladmousse, men om det var mousse vet jag inte.. Verkade mer som nån typ av kladdkakssmet så hon lämnade kvar allting efter att ha tagit en sked. Sen kom servitrisen och följande diskussion utspelade sig:
Servitrisen: tyckte du inte om moussen?
Cissi: Nej det var liksom ingen mousse, det var mer som kaksmet
S: Jaha, du trodde det var sån där fluffig chokladgrej..?
C: Ja typ
Så kollar hon på mig:
S: Du tyckte inte heller om den?
Jag: Nja, alltså, det var väl kanske inte äckligt, men det var ju ingen mousse...
S: Nähä... Kollar sen väldigt konstigt på oss och går därifrån..
Min fråga är: När hon säger: "du trodde det var sån fluffig grej.." Är det inte det chokladmousse är?? Eller har jag fel? Nån som har nåt bra svar på den frågan??
Jaja, pizzan var god o vinet var gott.. Men jag vet inte om jag kommer springa dit nästa gång jag ska ut och äta...
Nu ska jag ta o hoppa i myskläderna och värma min vetekudde och sätta mig framför teven..

Just det.. ska till naprapaten imorgon.. Vet inte om jag vågar höra domen..Har kanske inte gjort mina övningar 2ggr om dagen.. En gång om dagen har jag gjort i allafall... Hoppas det märks nåt resultat... Får nog planera om kvällen: myskläder, övningar sen vetekudde och te.. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjosan! Vilken tjusig blogg du har!
Du måste ju skriva hur trevligt du istället hade det hos Pers svärföräldrar tycker jag ;)

/Christian

Eva sa...

man tackar!! första kommentaren det här!

Hmm, ja får väl kanske ta det i nästa inlägg kanske.. ;)

/E