fredag 25 april 2008

Cykeltur och annat smått och gott

Jaha så var det äntligen fredag igen då.. Har vart en tung vecka.. Mycket att göra på jobbet och jobbat över tre dagar den här veckan till åtta på kvällen.
Ikväll har jag vart ute med Per och Stefan och kört tempobanan. Samma bana som sist, men nu kändes det inte alls bra.. Kramp i vaderna, mjölksyra i resten av benen och ont i ryggen.. Bra start! ;) Men enligt Stefan så är kramp och mjölksyra = toppenbra i cyklisternas lexikon. Det borde ju ha lärt mig vid det här laget.. ;)

När vi kom hem sen hade Per fått sina nya bildelar.. Fjädrar, bussningar och gula konidämpare.

Här ser ni hur lycklig Per är över detta och ungefär hur mycket jag bryr mig.. ;)
Men det ska bli skönt att få i ordning bilen igen så man kan börja övningsköra. Var nog en månad sen man var ute och sist, och då lurade Per ut mig på en femti-väg med två filer, där jag dessutom var tvungen att byta fil och sen ta mig igenom en rondell. Dagen efter det körde jag faktiskt ända hemifrån till Pers jobb i Älvsjö! Man vill ju gärna ta det där kortet nån gång.
Nu ska det dock bli skönt med slappa i soffan med popcorn o film!
Ha det gott!!

Inga kommentarer: