onsdag 23 april 2008

Naprapat och afterwork

Igår var en rätt nice dag!! Var rätt mycket att göra på jobbet och planen jag hade lagt upp sprack när ekonomi ringde o skulle utreda en faktura.. Gick åt typ en halvtimme om inte ännu mer till det..
Sen var det dags för ett besök hos naprapat Jonas på jobbet eftersom jag har så jävla ont nere i svanken.. Domen löd: Rygglyft och nån typ av vridning av ryggen två gånger om dagen med 10 upprepningar och återbesök om en vecka. Inget böja mig framåt överhuvdtaget...! "Per.. kan du plocka upp..?" ;) Lite jobbigt att inte kunna halvsitta framför soffan som man brukar göra när man ser på film.. Sitt rak i ryggen!! Gärna med extra svankstöd också.

Per var ute och åt middag med jobbet så min plan var att jobba över lite. Sen på fikat så började jag och Mia prata om den inplanerade afterworken på fredag som ingen av oss hade tänkt gå på. Så hon tyckte vi skulle gå o sätta oss på söder någonstans i solen och ta en liten matbit och en cider/öl igår istället.. Eva var inte så svårövertalad.. Sagt och gjort.. Vi åkte in till medis. Det var inte bara vi som hade de planerna. Snaps var överbefolkad och vid Studio 54 på andra sidan var det lååång kö till baren och få sittplatser kvar. Vi insåg rätt fort att det nog var kört att få en plats i solen, så vi beslöt oss för att gå till Studio 54 iallafall men sätta sig inomhus. Gick bra det med. Åt nån club sandwich och drack ett par cider och pratade och pratade och skrattade. Riktigt trevligt var det! Var hemma strax efter nio, så man kom i säng hyfsad tid.

Har jobbat över idag, tre timmar. Måste ha pengar!! Ca 8000kr till storservice av bilen rätt snart och 5100kr till försäkringen som ska betalas nästa månad! Blir att jobba imorgon igen.
På fredag ska jag visst ut och cykla tempobanan med Per igen. Får se om det går lika bra som sist. Nu ska eventuellt Pers kompis Stefan med så då har jag två stycken att "slåss" mot.. Jösses amalia!!!!

Inga kommentarer: