tisdag 7 augusti 2012

Resumé

Ja det var ju förra måndagen jag skrev senast, så jag får väl börja på tisdagen då =) Själv gick jag upp vid halv åtta och åkte till körskolan en sväng för att göra lite teori. Satt där ett par timmar innan det var dags att bege sig hemåt då Mats och Karin skulle komma över på finvisit. Vi började med lite lunch sen var tanken att vi skulle åka och bada men då det plötsligt började ösregna så var inte jag och Karin så sugna på det så vi åkte ner till Skärholmen med barnen och tittade runt lite och fikade. Killarna drog ut på äventyr runt större delen av Stockholm och kom tillbaka vid åttatiden på kvällen. Sen blev det en lite promenad med Oskar och Tyra här i området då vi visade två lekparker och Oskars dagis. Barnen fick leka av sig lite innan de däckade för natten. Sen satt vi vuxna uppe och körde Buzz och snackade skit tills klockan var närmare två tror jag.
På onsdagen började vi med ett besök hos Lina och Leif (ett par kompisar till Mats och Karin som vi träffat några gånger) och deras dotter på en dryg månad. Hon va jättesöt och Oskar var väldigt nyfiken på det lilla livet och ville gärna fram och klappa. Det gick bra eftersom vi lärt honom att klappa fint =)
Fick lunch och fika där sen åkte vi hem en sväng innan vi skulle till Farsta för att fira min och Pers mammas födelsedag. Tanken var att Per skulle ha åkt till Norge nu i helgen på tävling men han sket i det då det strulade till sig med transporten. Fick presentkort på Ikea, passar bra inför flytten! =)

I torsdags hade vi besök av två mäklare, en på förmiddagen och en på eftermiddagen och dessutom hann jag med ett körpass på körskolan! Fan så effektiv man är.. Eller nåt.. ;) Fick bland annat lära mig parkera, fickparkera, backa in och köra in vanligt. Fick till det lite efter att ha övat några gånger, men det vette 17 om jag skulle klara det om jag skulle sätta mig bakom ratten nu och göra det...

Fredagen hände väl inte så mycket vad jag minns, röjde upp lite här hemma och tog det bara lugnt.

På lördagen fyllde jag år och då tyckte inte Oskar att jag skulle få någon sovmorgon inte, 7:30 vaknade han. Nä jag vet att det inte räknas som "tidigt" men när man är bortskämd med att vakna 8:30-9.00 är det tidigt.. ;) Då gick far och son upp och fixade frukost på sängen åt mig så nån timme senare kom de in med paket och frukost. Oskar ville inte ha nån frukost, han snodde ett par ostskivor och sen ville han ha paketet! Så det fick jag hjälp med att öppna ;) Det var en högtalare som man kan koppla in iPhonen i, perfekt, kan man ha på jobbet! Fick även en ansiktsbehandling så den ska jag ta nu på torsdag. På eftermiddagen åkte vi ut mot Ekerö/Drottningholm och badade, dock var det inte jättekul väder så det var bara Per som badade. När vi var klara där åkte vi in till stan och mötte upp Johnny och Jenny då det var nån bilparad på Sveavägen som Per ville titta på. Kom inte hem allt för sent, runt halvtio-tio på kvällen så det var rätt skönt.

På söndagen hade vi besök av en mäklare till, det var en från Fastighetsbyrån som hade rätt bra pris (tror jag i vart fall) som vi bestämde oss för. Vi skrev på avtal och bokade tid för fotografering. Fick lite tips på hur vi skulle förbereda här hemma inför fotografering och eventuell visning så vi får väl se då om vi får till det.
På kvällen/eftermiddagen kom mamma och pappa över för att fira mig lite och vi bjöd på middag på Sushikungen, det gillade dom så det får väl bli ett besök där igen snart kanske :) Sen röjde Per ut källaren med massa vi inte använder och som inte behövs för tillfället så vi får lite mer plats inför fotograferingen.

Igår var det dags för körskola och körlektioner så det var där jag spenderade min dag igår. Samma sak idag med men vi började inte förrän vid halvtvå så man fick lite sovmorgon och kunde busa lite med Oskar som har kommit att man kan dra fram stolen till köksbänken och ställa sig och leka med vattnet. Han kom oxå på att man kan dra stolen ända till skafferiet, då når man upp till godislådan..! Dags att sätta lås där nu kanske.. Eller nä, det behövs ju inte, vi har ju inget sånt hemma.. ;)
Haha just det, en rolig grej han gjorde, Per köpte en ny pilatesboll tror jag det heter då han köpt en alldeles för stor innan, och skulle därmed slänga den gamla. Till den nya bollen var det med en pump som Oskar tycker är jätterolig. Per skulle släppa ut luften ur den gamla och satte sig på den så det skulle gå lite fortare. Vad gör Oskar då? Jo han springer ut i hallen och hämtar pumpen och försöker sätta fast ventilen för att blåsa upp bollen igen. Samma sak när Per skulle ut och cykla i förmiddags så stod han i köket och fyllde på vattenflaskor så sa jag till Oskar att nu får han säga hejdå till pappa. Då springer han och hämtar Pers cykelskor. Han e för söt och hjälpsam det lilla busfröet. Mammas lilla prinskorv =)

Nu blir det slappa framför teven en stund innan det är dags för sängen. Per har hittat nån skitfilm på sexan som han ska se...!

Inga kommentarer: