onsdag 29 augusti 2012

Onsdag

Så var det onsdag, lite trött är man.. Oskar somnade efter mycket om och men igår kväll men vaknade vid ett-tvåtiden inatt och var jätteledsen så jag fick ta upp honom till vår säng där han somnade om sött och tyckte det var jättekul att ligga tvärsöver hela sängen och sova..! Skitkul.. Så jag har inte sovit lika bra, lite seeg är man..
Hade körlektion på eftermiddagen och man va lite smått seg i huvet.. Vid ett tillfälle körde vi på en sjuttiväg och så blev det 50 längre fram.. Bromsar man då eller? Nä, bara att konstatera att det blir 50 där framme och tuffar på i 70..! Inte så bra kanske..

När jag kom hem var det bara att hämta Oskar och gå hem och äta middag. Han åt ganska bra och blev lite kladdig. Så sa frågade jag honom om han ville duscha sen när han var klar. (han hade fortfarande mat kvar på tallriken) men tydligen var det roligare att duscha då han väldigt tydligt visade att jag skulle ta av honom alla kläder inklusive blöjan som han själv gick och la i soptunnan, sen traskade han in i badrummet och ställde sig i duschen.. Han vet vad han vill...!
Hade tvättstugan oxå och Oskar va snäll och hjälpte till att lägga in allt i maskinerna. Sen var det dags att lägga sig.. Först fick han lite välling och var på väg att somna så jag la ner honom i sin säng och sa godnatt och allt det där och gick ut.. Tog typ 2minuter innan han började gallskrika. Så fick han resten av vällingen och han var på väg att somna så jag tänkte att jag lägger ner honom och sen satt jag kvar brevid sängen så ligger han där och suger på nappen och rätt som det är tar han ut nappen och tittar på mig och säger "ej då" (=hej då) Ska mamma gå? frågar jag. Jaa får jag tillbaka då.. Jaja, bara att traska ut då, och han somnade sött...! Jösses...

Råkade tappa mobilen i backen idag oxå.. Mindre smart... Kostar typ 500kr att laga.. BLÄ!! Fast det är nog inte jätteakut direkt, bara lite i ena hörnet och en spricka över skärmen så den funkar fortfarande finemang! =)

Nu ska jag ta och lägga mig och läsa nån av alla mina böcker

Inga kommentarer: