söndag 26 augusti 2012

Söndag igen

Hade skrivit ett kort inlägg i fredags från mobilen med bilder och allt men sen ville den inte alls va med och publicera och eftersom jag inte orkade hålla på o skriva om allt o skicka bilder fram o tillbaka fick det va...

I fredags tog jag med Oskar till frissan för att klippa av honom håret. Det växer ju som ogräs så det var bra långt, så jag tog med honom till frisören här nere i centrum, en hundring kostade det, lagom och bra. Skulle behöva klippa mig själv men det blir lite svårt när jag har en Oskar med sig som inte vill va still så jag får ta det en annan dag. När Per kom hem så åkte vi i vart fall ner till Heron City och åt lite middag på O'Learys. Smaskens var det. Vi delade på nån förrätt med massa snacks i, Oskar åt med god aptit han oxå =) Sen åt jag quesadillas till huvudrätt och så delade vi på en blåbärscheesecake till efterrätt. Började måltiden med en mojito för att fira att det var fredag :) När vi skulle gå hem var Oskar lite halvseg så vi gick bara till Skärholmen och tog tunnelbanan därifrån.

I lördags var vi ute en stund på förmiddagen innan Per skulle iväg till Ludvika och jag skulle till mamma och pappa. Oskar va lite småseg på tåg och tunnelbana och satt mest i min famn och slappade. Kom dit vid fyra-tiden och lagade lite middag. Oskar skulle såklart hjälpa till och rulla pannbiffar men slocknade lagom tills vi skulle äta..! Sen ville han inte alls ha nån mat när vi skulle äta. Otacksam unge man har ;) Sen var Oskar väldigt seg hela kvällen.. Var inte alls så energisk som han brukar va utan satt mest och myste med oss framför teven innan han somnade vid niotiden.

Imorse fick vi väcka honom vid tio och han va ganska pigg och glad men hade ingen vidare aptit när vi skulle äta frukost. Tog det lugnt på förmiddagen och så drog vi till Väsby Centrum en sväng. Oskar va inte på någe vidare humör och ville mest sitta i vagnen. Dock sken han upp när vi var inne på Stadsmissionen och han fick syn på en leksaksbrandbil som jag fick lov att köpa sen.. 20kr kostade den, helt lagom :) Men bortsett från det var det vagnen som gällde. Var inne en sväng på Lindex och fyndade ett par jeans till Oskar på rean som kostade 50kr. Oxå helt ok!! Sen åkte vi hem och Oskar låg mest på soffan och vilade. Började kännas lite varm oxå stackarn. Han blev vaccinerad förra fredagen och en biverkning va att de kunde få feber 1-2v efter vaccinationstillfället så vi håller tummarna för att det bara är det han råkat ut för.
Eftersom jag inte ville åka tåg och tunnelbana med en febrig och gnällig Oskar fick Per komma ut och hämta oss när han kom hem från Ludvika och det gjorde han så gärna så vi va hemma vid niotiden. Då hade Oskar somnat i bilen och han somnade om så snart jag la ner honom i sängen. Han va fortfarande lite varm så vi får se om han kanske får va hemma imorgon stackarn.

Nu ska jag slappa en liten stund innan det börjar bli dags för mig med att sova.

Inga kommentarer: