torsdag 16 augusti 2012

Lägenheten såld och semestern snart slut

Ja nu är det bara 3 dagar kvar av semestern och de dagarna ska jag inte göra nåt! Bortsett från de timmar imorgon då jag ska till körskolan för lite landsvägskörning. 6:45 startar vi sen är det ut och ralla på småvägarna fram till 12-12:30 nånting.. Landsvägen i sig är väl inga problem, det har man ju kört förr men nu ska vi även lära oss det här med omkörning, vänstersväng och kurvtagning. Vi ska även få lite tips på hur man gör för att klara de där krokiga 70vägarna där man ibland undrar, hur 17 ska man klara av att köra så fort här och så tuffar man runt i 50 typ...!
Har vart och kört måndag, tisdag och onsdag den här veckan. Idag var det ledigt då de andra ska göra halkan men det slapp jag då jag redan gjort den, så idag har vi bara slappat.

Igår så fick Oskar vara hos sin farmor och farfar då vi skulle till mäklaren för att sälja vår lägenhet så då fick han va där och även stanna kvar över natten då vi skulle dit ganska sent på kvällen. Så imorse fick vi en redig sovmorgon, eller ja, till halvtio i vart fall, då vaknade jag men vi tog det bara lugnt. Låg och läste lite innan jag väckte Per.
Sen stack han ut och cyklade jag och jag stannade hemma och körde först lite Zumba och tvättade. När det var klart tänkte jag att jag skulle gå ut och lägga mig och sola lite, men nä, då det var det alldeles kolsvart när jag tittade ut och ungefär 30sek senare ösregnade det, så jag tog min bok och la mig på soffan istället. Helt ok det med ;)

När Per kom hem drog vi inte till stan för att äta lite middag. Per hade hittat en deal på Let's Deal om att få äta billigare på en libanesisk restaurang som vi utnyttjade idag. Det var supergott och kändes riktigt lyxigt att kunna sitta och äta i lugn och ro utan att behöva tänka på att underhålla Oskar hela tiden. När vi var klara blev det lite stadskörning för mig då vi skulle till Farsta för att hämta Oskar som blev glad när han fick se oss och kastade sig mellan min och Pers famn =) Fick köra resten av vägen hem och Oskar somnade sött i sin stol där i baksätet och nu sover han sött i sin säng igen och det ska jag nog oxå ta och göra nu då det blir att gå upp tidigt imorgon. *pust* men sen kan man gå hem och sova. Ska nog ev passa på att powernappa med Oskar imorgon, eller ja, vi får se hur man känner sig när man kommer hem sen.. =)

Inga kommentarer: