söndag 12 augusti 2012

Söndag kväll

Ja så var det söndag igen och veckan har spenderats på körskolan. Det är mycket att ta in och man är rätt slut efteråt. I torsdags skulle vi lära oss stadskörning, mitt inne i stan! Kan säga att man va rätt mosig i huvet efteråt. Så fort jag blundade såg jag alla dessa korsningar och skyltar framför mig och kunde inte tänka på mycket annat än högerregeln och väjningsplikt..
Som tur va fick jag lite relax på kvällen då jag fick en Let's Deal kupong av Per i födelsedagspresent av Per på Marias Velvet Beauty. Det satt rätt fint kan jag säga och jag låg nästan och sov där på bänken.
När jag var klar där skulle jag träffa Nathalie inne istan och först gick vi till ett ställe inne i Gamla Stan och käkade lite, fick bli en bakad potatis med Skagenröra för min del, riktigt gott. När vi ätit upp där gick vi till en glassbar på Västerlånggatan och köpte en stooor glass och sen tog vi en promenad till Slussen där jag åkte hem sen.
Somnade gott sen på kvällen och vaknade med ett antal fjärilar i magen av nervositet inför fredagens körning. Det var ju inte jätteskoj att köra inne i stan och trodde kanske att vi skulle göra samma sak även på fredagen men då skulle vi ta oss ut till Solna för att köra rondeller. Jag har ju kört en hel del rondeller med Per så det var ju inte så jättesvårt. Han sa att det märktes att jag hade kört rondeller förut oxå =)
Hade bara en körlektion på fredagen så när jag var klar där åkte jag hem till mamma och pappa. OSkar var redan där då Per skulle upp till Sälen för att köra Cykelvasan. Då han skulle åka redan vid halvtio och min lektion höll på till halvtolv så behövdes det lite barnvakt och de ställde gärna upp.
Kom dit vid halv ett och var helt färdig så jag tog en liten tupplur tillsammans med Oskar vilket va rätt skönt, sen tog vi det bara lugnt och Oskar härjade runt som vanligt.
På lördagen fick jag sovmorgon ända till 9:40, kändes rätt bra det med =) Fixade lite hemma hos mamma och pappa och Oskar fick bada i lilla basängen men det var ganska kallt i luften så han fick inte bada så länge då han blev så kall. Sen kom Mia och Hasse över på middag och Per kom vid sjutiden lite överraskande sådär så han kom lagom till middagen. Det var trevligt och Oskar härjade i vanlig ordning och visade sig från sin bästa sida. Åkte hem vid niotiden och jag körde hem. Svängde av motorvägen vid Aspudden så fick jag köra på lite småvägar hem. Typ det jag behöver träna på. Oskar somnade fint i baksätet och vaknade inte ens när vi kom hem och jag skulle bära in honom. Imorse sov han ganska länge oxå, till halvnio ca sen var det bara att försöka rensa undan inför fotografering på torsdag så vi lyckades fylla upp 4 flyttkartonger med sånt vi inte direkt använder nu, eller i vart fall klarar oss bra utan de närmaste veckorna, och som Per sa, det är ju inte värre än att man kan gå ner i källarn om man kommer på nåt man måste ha..!
Sen kom Mattias och Eriqa över med Arvid och de två små busmonstrena härjade runt fint här hemma. Kommer bli ena riktiga busfrön de där två. De är rätt busiga redan nu och värre kan det nog bli.. HUA!!

När de åkt hem efter middag och fika gick vi ner en sväng på gården och när de hade åkt hem gick jag upp och körde lite Zumba. Fanns ett pass på ca 45min och det var riktigt kul så det kändes inte som 45min direkt. Det där får jag se till att köra lite oftare + lite styrka nere på gymmet.

Nu sitter vi här och slappar inför sista veckan innan det är dags att jobba igen. De här 6veckorna har verkligen gått fort och snart är det dags för the cruel reality igen. ;)

Inga kommentarer: