söndag 19 augusti 2012

Slut på semestern

Ja så var det då slut på årets semester. 6 underbara veckor bara svishade förbi och  nu dröjer det ett år till nästa gång då..!

I helgen har jag bara tagit det lugnt. La mig tidigt i fredags, typ halvelva och så låg jag och läste lite innan jag däckade med boken över ansiktet.. Igår gick Per upp vid halvåtta då han skulle sticka ner till Hässleholm och tävla och Oskar vaknade vid åtta så det var bara att pallra sig upp.. Oskar och jag slappade lite här hemma bara innan vi begav oss ut till Väsby vid halvett-tiden. Resan gick bara fint bortsett från att Oskar va lite rastlös på tunnelbana och tåg och sen försökte han smita av tunnelbanan vid Liljeholmen den lilla rackaren!
När vi kom dit åkte vi först en sväng till Coop och handlade lite lördagsgottis och sen hem till mamma och pappa där Oskar fick springa runt på deras altan och plaska med vattnet. Vi försökte få honom att vattna blommorna istället för plankorna men det gick sådär..! Sen skulle han även ta ett lite träningspass med mammas gummiband, sånna där man har hemma och tränar med. Han började med att träna axlarna och sen visade pappa hur man drar bandet runt ett bordsben så kan man även träna ryggen. Det gick sådär då han, istället för att dra gummibandet bakåt, gick bakåt men då han var lite för klen för det gummibandet studsade han framåt igen och höll på att knocka bordsbenet men skam den som ger sig, han gick där fram och tillbaka några gånger innan han gav upp haha.

Inatt fick Oskar sova i en resespjälsäng som mamma och pappa har, istället för att vi skulle sova tillsammans i en bäddsoffa som vi brukar göra, och det måste ha vart en riktigt skön säng då han sov ända till tio imorse. Jag vaknade vid kvart i tio så det blev jag som fick väcka honom istället för ovanlighetens skull.
Idag har vi inte heller gjort så mycket. Plaskat ute på altanen och slappat lite. Oskar ville inte sova nån middag idag så han har hållit låda hela dagen och däckade vid halvåtta idag efter att ha tagit en dusch och fått lite välling.

Sitter och väntar på Per som nog borde komma snart tror jag, och jag funderar på om jag ska gå och lägga mig i sängen och läsa klart min bok. En däckare som börjar närma sig upplösningen tror jag så nu måste man ju ta reda på hur det går, vem som är mördaren lixom :)

Inga kommentarer: