fredag 17 augusti 2012

Trött dag efter rolig landsvägskörning

Ja imorse var det dags att hoppa upp vid 5.30. Lagom trött va jag efter inte allt för många timmars sömn.. Hade svårt att somna då jag mest låg och grubbla om allt som hade med körning och teori att göra och så blev jag ännu mer stressad och fick ännu mer svårt att sova då jag insåg hur få timmar jag skulle få sova innan klockan ringde men till slut somnade jag kanske runt ett eller så och vaknar igen med ett ryck strax efter två av att Oskar ligger och grinar. Jag går upp och klappar på honom och han får nappen och verkar somna om igen så jag går och lägger mig igen. Så hör jag efter ytterligare en liten stund hur han börjar grina igen och tänker att han slutar säkert snart men icke då! Så det enda som fick honom att lugna ner sig var att ta upp honom till mig och då kunde han bara sova när han låg typ uppepå mig..! Suck..! Vaknade till vid fem igen, lite halvpanik när jag insåg att klockan kommer ringa om en halvtimme...
Ja då ringde den där vid halv sex och det var bara att kliva upp och klä på sig och åka till körskolan vid sextiden.
Åt en macka innan vi drog iväg från skolan vid sjutiden med två bilar. Vi var två elever i vardera bilen och jag fick köra första sträckan. Vi körde ut ur stan mot E18 och Norrtälje och när vi hade passerat Danderyds sjukhus skulle vi börja lära oss det här med omkörningar så den av oss som låg först skulle köra 20km långsammare än högsta tillåtna hastigheten så den andra hade möjlighet att köra om och så höll vi på.. De andra bilarna lär ju ha undrat vad vi höll på med ;) Efter ett tag svängde vi av mot Vaxholm och efter en stund svängde vi av på nån ännu mindre väg. Jag har ingen aning om vart vi va någonstans men det var uppåt i länet i vart fall, mot Norrtälje, och Rimbo och där i krokarna.. Efter en dryg timme tog vi en bensträckare och hade förarbyte så det var min tur att hoppa bak.
Stannade och tog en fika i Rimbo där jag hade oturen att bli stucken av en geting rätt på magen! AJAJAJAJ kan man säga. Vi gick in på cafét igen och de var snälla och gav mig några våtservetter och is att kyla ner med. Det hjälpte rätt bra och när vi skulle vidare fick jag sätta mig bakom ratten igen. Fortsatte på småvägar och lära oss det här med att ha rätt växel i, bromsa, släppa gasen i kurvor och sen gasa på raksträckor och där det var bra sikt genom kurvorna. Sen svängde in på en ännu mindre grusväg där vi fick ralla loss, riktigt kul var det så nästa gång vi ska ut på landet och köra får väl jag o Per ha fight om vem som ska köra. ;)
När vi hade kört halva sträckan på grusvägen bytte vi förare igen och då fick den andra tjejen köra resten av vägen tillbaka till stan.
Var klar vid 12 och jag kom väl hem vid ett ungefär. Då skulle vi till roadtrip till Netonnet, Alvik, Bromma och sen ta ett bad. Jag körde till NetonNet i Fittja sen till Årsta återvinningscentral, (där det dock var stängt) sen fick Per ta över för jag va så trött. Han fick köra till Alvik och nån återvinningscentral i Bromma och sen in till stan för att bada vid Kristinebergs strand tror jag det var. Det var dock bara Per som badade men vi tog en promenad längs vattnet och Oskar va nog ganska övertrött då han inte sovit nån direkt middag.
Åt middag där innan det var dags att åka hem och då  tyckte Per att jag skulle köra och även ta en sväng genom stan vilket gick sådär då jag är rätt trött. Gjorde en del fel som egentligen är "slarvfel" beroende på att man är så trött och uppmärksamheten är lite "sisådär" men hem kom vi i vart fall ;) Oskar somnade för nån halvtimme sen och jag känner att jag skulle kunna göra detsamma...!
Nu är det ledigt 2 dagar till sen är det dags att börja jobba igen..! Suck, har ingen lust...!

Inga kommentarer: