fredag 2 mars 2012

Åh, jag som var så duktig..!

Och så bara sket det sig.. Ja det har väl egentligen inte hänt så mycket sen sist.. Helgen som var var en riktigt trevlig helg! Först åkte jag hem till mamma och pappa på fredagen efter att ha vart en sväng i Mörby och lunchat med min kompis Sussie, sen blev det pendeln till väsby där pappa hämtade. Tog det bara lugnt där, slappade och kollade film. på lördagen skulle vi hem till Edwin på kalas då även han fyllt ett år. Eftersom de bodde i Vällingby bestämde jag med Per att han skulle hämta mig i Sollentuna så skulle vi köpa present till honom och sen åka till kalaset. Vi var lite sena båda två och väl där behövde Per äta lite så det blev en snabblunch i deras foodcourt tillsammans med mamma och pappa. Riktigt trevligt.
När vi kom till kalaset hade de flesta dragit då vi kom lite sent så det var bara typ deras familjer kvar så vi fastnade och snackade skit och det slutade med att vi stannade kvar där och åt middag (pizza) innan det var dags att åka hem vid halvtio. Både jag och Madde hade gjort lite småförsök att får pojkarna att sova men det var de inte alls intresserade av så de var väl inne i typ sjuttifjärde andningen eller nåt. Oskar hade dessutom bara sovit 45 minuter på dagen oxå. När vi väl skulle åka hem hann vi knappt starta bilen innan han däckade. Han vaknde inte ens när vi tog ur honom ur bilen..
I söndags skulle min kompis Jenny komma över och gratta Oskar då hennes familj var sjuka vid kalaset. Då måste man ju bjuda på nåt så jag gjorde en vinbärspaj som är superenkel och jättegod. Nån frukost hade jag inte ätit då Oskar var så grinig när jag skulle mata honom så det var bara att ta hand om honom och sen gå direkt på fikat haha.
När de hade gått tyckte jag att det kanske var dags att röra lite fläsket så jag bytte om för att gå och träna men icke då! Kom fan inte in!! Det blinka bara rött när jag drog kortet så då sket jag i det och gick hem och åt lite mer kakor! Lite senare kom Jocke och Jessica över med lille Alvin som nu börjar bli riktigt stor. Han är 11 veckor nu och väger typ lika mycket som Oskar gjorde när han var nyfödd. Det var riktigt trevligt. Vi åt upp resten av pajen och ännu mer kakor. Nån middag blev det inte..! Oskar hade haft full fart hela dagen nästan så han däckade vid åtta och sov ända till sju på morgonen. Kors i taket! Det har nog aldrig hänt att han sovit en hel natt från söndag till måndag. Alltid har det vart nåt krångel..
Annars i veckan har det inte hänt så mycket, var och tog foton på Oskar i måndags inne i stan och något på hela familjen blev det oxå. Har inte fått dom än, men vi sa att det inte var nån brådska då vi skulle åka bort, men de vi fick se i kameran var fina! =)
Var på ÖF tisdag och onsdag. I torsdags var Pers första dag som pappaledig så jag började dagen med att sticka iväg på shoppingrunda. Nä inte till mig själv dessvärre.. Hade en groupon-kupong i en barnbutik i Högdalen som började bli dags att utnyttja. Har haft sen i december men vi har lixom inte kommit till skott och ta oss dit och eftersom den går ut nu i mars var det bara att pallra sig dit. Tänkte de skulle ha lite sommarkläder, typ shorts men det hade inte kommit in ännu :( Men det blev ett par tunna ljusa byxor och en pippi-tshirt så jag hoppas det passar ;) Sen hoppade jag in i deras lilla Lindex-butik och köpte en till solskyddsdräkt till Oskar. Ville även ha en solhatt men det hade dom inte där så jag bestämde mig för att åka inom i Liljeholmen och kolla där. Tänkte först att jag åker väl till Slussen som vanligt och byter där men nu var jag lite wild and crazy så jag hoppade av i Globen och åkte med tvärbanan istället. Lär nog ha tjänat lite tid på det tror jag. Där hittade jag en solhatt och en bikini till mig.
Sen blev det ett sista besök för min del på ÖF där Oskar härjade runt i vanlig ordning. Hade även med mig Jessica som ville komma ut och träffa folk. Sen var det hemgång och börja göra sig i ordning lite då jag skulle hem till Nathalie och bli bjuden på middag. Själv stod jag för vinet =) Fick en supergod kycklingröra med kyckling, bacon, chili och paprika med pasta till. Supersmaskens var det. Hade riktigt tajming när jag skulle hem oxå. När jag kom till tunnelbanan vid St Eriksplan fick jag bara vänta i 3minuter och när jag väl kom till Gamla stan stod vårt tåg inne på perrongen så det gick smidigt att ta sig hemåt.
idag har det vart full fart! Upp med tuppen och sen gasa iväg för att hjälpa Mattias och Eriqa att flytta. Vi var inte där så länge men lite nytta hoppas jag att vi gjorde =) Sen drog vi till Sickla och åt lunch sen hem och powernapa lite och sen var det bara att sätta igång och packa. Så nu har vi fått med allt. Pass, pengar biljetter och välling till Oskar är med + en jäkla massa kläder så vi ska nog klara oss. Resten får man väl köpa på plats =)
Nu ska jag ta min vetekudde på min onda nacke så den blir bra nångång. Sen blir det sova (hoppas jag att jag kan) innan det blir upp med tuppen och bege sig ut till Arlanda.. WIIIOOOO!!!!

Inga kommentarer: