tisdag 21 februari 2012

Tisdag = träning

Ja det har blivit lite så, tisdagkvällar är det träning. Idag blev till och med dubbelt upp med träning skulle man nästan kunna säga. Satt och snackade semlor på ÖF idag och i nån lokaltidning här så tyckte de att Bredängs konditori hade goda semlor och det måste man ju såklart testa. Så jag traskade dit och hade sällskap med en pappa som brukar vara där (på ÖF alltså) som har en dotter lika gammal som Oskar så det var kul med lite sällskap. Mindre skoj var att Oskar kom på att man kan ställa sig upp i vagnen och stå och titta framåt så jag fick skjuta på vagnen med en handen och hålla i Oskar med andra handen..! Dags att vända sittdelen kanske.. På väg hem spände jag fast honom i selen, då blev han skitsur.. Vet inte vad som är värst haha. Vet att jag hade nån sele som jag var fastspänd i när jag var liten (eller vet och vet.. mamma har berättat + att jag sett det på bild..) så jag kunde stå upp utan att ramla ur. Kanske ska se om det fortfarande går att få tag på.. ;) Men han blev glad som tur var när vi kom hem och man kunde klättra upp och ner från soffan. Han e så rolig, när han står framför soffan så tar det ett tag innan han kommer upp, men tar man sats kan man liksom hoppa upp i soffan så kommer man upp på en gång, och han blir ju så glad när han väl kommit upp så han sitter bara och hoppar (skitglad!!!) och viftar med händerna.. Sötungen min!! Mindre söt var han idag när han drog av sig blöjan inne i sovrummet och traskade iväg...! Vi råkade köpa fel blöjor för ett tag sen, en storlek för stort, och igår när Per skulle fylla på med blöjor i badrummet råkade han öppna det paketet och de var visst inte så poppis så de ryckte han av sig och sprang omkring som en nakenfis.. Sen upptäckte jag att det hade hänt en liten olycka i blöjan så det var bara att fånga upp lilla bajskorven och sätta på honom ny blöja innan han får för sig att sätta sig ner nånstans haha!

Har plockat lite här hemma idag också.. Sorterat om lite med lakan och handdukar och sånt. Gjorde en liten rensning i badrummet och fick ihop en hel ica-plastkasse som vi hivade..

När Per kom hem fick han träna först en timme sen var det dags för mig. Blev först 20min cykling, hann en hel mil! Sen blev det styrketräning för hela kroppen så det lär nog bli fin träningsvärk imorgon.. Eller inte.. Vi får se.. Har i vart fall blivit starkare, kan lägga på lite mer kilon på maskinerna nu. Idag testade jag att köra axlar och triceps med hantlar istället för maskin, gick ganska bra sen avslutade jag med plankan.. Nästa gång jag tränar ska jag nog försöka mig på att springa 5km.. Eller om jag nöjer mig med tre. Var ju ett tag sen sist..

När jag kom hem sen tryckte jag i mig semlan och sen blev det duschen. Snart dags för sängen.

Kors i taket, natten till idag sov Oskar HELA natten, vaknade inte en enda gång.. I vart fall inte som jag hörde haha. Han vaknade pigg och glad vid sju imorse när Per skulle upp. Han har dock inte haft nån direkt aptit men det ser ut som att det är lite mer tänder på g så då är det kanske inte så kul att äta. Gjorde i ordning pasta och köttbullar till honom så han kunde få plocka själv, det var inte så intressant, däremot snodde han halva min ostmacka och tröck i sig...!

Inga kommentarer: